روش های اوباما در کمپین انتخاباتی برای خلق یک شگفتی!

در این مطلب می خوایم یادی کنیم از روشی که اوباما واسه خلق یه حیرت زدگی در کمپینای انتخاباتی خود استفاده کرد. شاید همین مورد درس بزرگی باشه واسه ما باشه تا در خلق کمپین تبلیغاتی خود چه در میدون اقتصادی و چه در میدونای دیگه از این الگوها استفاده کنیم.

اقتصاد

اینکه اوباما با ۱۳۵ میلیون دلار رکوردار هزینه های تبلیغات انتخاباتی تا امروزه و اینکه پشت صحنه های انتخابات سیاسی چه لابیایی در داخل و خارج از امریکا موثر بوده و هستن موضوع بحث امروز ما نیس؛ بلکه می خوایم به سراغ یکی از روشای کمپین سازی موثر به روش اوباما بریم.

تحلیل گر CNN در اون زمان در تحلیلی با اشاره به مجموعه اقدامات تبلیغاتی جمهوری خواهان و اوباما، پروسهای گذشته اونا رو یه جنگ جنگی توصیف کرد و اضافه کرد: اوباما به جبهه مردم روی آورده و با ترفندی متفاوت می خواد ریاست جمهور امریکا شه. اوباما در شرایط سختی که حتی در تمدید دور دوم ریاست جمهوری خود داشت  بهترین راه حل رو در پیش گرفته و به سراغ ستاره های هالیوودی رفت که در آمریکا طرفداران بسیاری دارن.

هالیوود

به کار گیری راه اعتبار سازی در کمپین تبلیغاتی

هر چند قدمت این روش به قبل از انتخابات امریکا برمیگرده و یکی از اصول هر تبلیغاته اما در کمپین تبلیغاتی اوباما به راه احسنت و با رعایت چند تا نکته مهم اجرایی شد, CNN در آخر گزارش خود به “جرج کلونی” و ” کیتی پری “، دو بازیگر و خواننده مشهور آمریکایی در پشتیبانی از اوباما نوشت:جرج کلونی و کیتی پری به دلیل محبوبیت بالایی که دارن، می تونن برگه برنده اوباما باشن.

کلا کسب اعتبار مخصوصا در فضای اینترنت به این معنیه که شما نه فقط در فضای اینترنت در موضوع خاص پیشرو و صاحب نظر هستین بلکه یه دلیل احساسی هم واسه اعتماد به شما باید وجود داشته باشه.دلیلی هم که باعث می شه کمپانیای جور واجور به رقابت در این مورد بپردازند اینه که مشتریان فعلی این موضوع رو تشخیص بدن و در نتیجه مشتریان جدید و درآمد بیشتر از این روش بدست بیارن. حال یکی از همین وسیله ها در طراحی کمپینای تبلیغاتی استفاده مستقیم یا غیر مستقیم از اعتبار یه برند (حقیقی یا حقوقی) است. اما در این اعتبار سازی باید فرقی بین یه مدل و یه منبع قابل اعتماد ایجاد کنین. اما چیجوری؟

پیشنهاد مهم: از برنده ها مدل نسازید بلکه همراه بسازین

بیایید ۲ تبلیغ ساده در رسانه های داخلی خودمون رو بررسی کنیم: یکی از اونا با بهرام رادان همراه می شه و در همه رسانه ها از عکس بهرام رادان در کنار اجناس خود استفاده می کنه اما تولید کننده دیگری مثل اسنوا به سراغ رامبد جوون میره و به جای گرفتن عکس و تبلیغات صرف با دعوت رامبد جوون به کارخانه شرایطی رو بوجود میاره که رامبد جواد از رسانه خود واسه تشریح چرایی این انتخاب میگه. و این کار باعث چندبرابر شدن حس اعتماد در بین خریدار می شه. این موضوع نشون میده که نباید اعتبار رو در چند عکس و تیزر خلاصه کنیم بلکه باید به سراغ اقدامات عملی و البته رو راست در این مورد بریم.

منبع: emadg.com