متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد مشهد
دانشکده حسابداری و مدیریت
پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی
گرایش تحول
 
عنوان:
شناسایی و دسته بندی عوامل مؤثر بر خودپنداره و رابطه آن با انضباط کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی
 

 

 

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
 
فهرست مطالب
        عنوان…………………………………..                                                                                                 صفحه
1                   فصل اول.. 1
1-1- مقدمه. 2
1-2- بیان مسأله. 3
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 4
1-4- اهداف تحقیق.. 5
1-5- سؤالات تحقیق.. 5
1-6- متغیرهای تحقیق.. 5
1-7- روش شناسی تحقیق.. 5
1-8- جامعه آماری، روش نمونه‏گیری و حجم نمونه. 6
1-9- روش ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها 6
1-10- قلمرو تحقیق.. 7
1-10-1- قلمرو موضوعی.. 7
1-10-1- قلمرو مکانی.. 7
1-10-2- قلمرو زمانی.. 7
1-11- تعریف نظری واژه‏ها و اصطلاحات.. 7
1-11-1- تعاریف نظری خودپنداره. 7
1-11-2- تعاریف نظری عوامل موثر بر خودپنداره. 8
1-11-3- تعاریف نظری انضباط در سازمان.. 8
1-12- تعریف عملیاتی واژه‏ها و اصطلاحات.. 9
1-12-1- تعریف عملیاتی خودپنداره. 9
1-12-2- تعریف عملیاتی انضباط در سازمان.. 12
2                   فصل دوم. 14
2-1- مقدمه. 14
2-2- خودپنداره. 16
2-2-1- دیدگاه اجتماعی.. 16
2-2-2- دیدگاه شناختی.. 16
2-2-3- دیدگاه شناختی – اجتماعی.. 17
2-3- اهمیت و کاربرد خودپنداره. 17
2-3-1- سطح زیستی.. 17
2-3-2- سطح روانی.. 17
        ………………………………….. عنوان                                                                                          صفحه                                 
2-3-3- سطح اجتماعی.. 17
2-3-4- سطح فرهنگی.. 17
2-4- مفاهیم خودپنداره. 18
2-5- تعریف ترکیبی از خود. 20
2-5-1- خودسازمان یافته. 20
2-5-2- خودپویا 21
2-6- تقسیم بندی خود از نظرویلیام جیمز. 21
2-6-1- خود مفعولى.. 21
2-6-2- خود فاعلى.. 21
2-7- جنبه های خودپنداره پدیدار شناختی.. 22
2-8- علل پیدایش پدیده خود و خودپنداره. 23
2-9- دیدگاه های دیگرصاحب نظران غربی.. 23
2-9-1- نظریه های اولیه مربوط به خود. 23
2-9-2- کارل راجرز(1937) 23
2-9-3- آبراهام مازلو(1943) 25
2-9-4- آلفرد آدلر(1908) 25
2-9-5- کوپر اسمیت(1967) 26
2-9-6- اریک اریکسون(1950) 26
2-9-7- فرانکن(1994) 27
2-9-8- سنت کلر. 28
2-10- دیدگاه اسلام. 28
2-11- خودپنداره یک الگوی ذهنی چندبعدی.. 30
2-12- انضباط.. 31
2-13- مفاهیم انضباط.. 31
2-14- نظریات و رویکردهای انضباط.. 35
2-14-1- هابز و آگوست کنت.. 36
2-14-2- مارکس و دورکیم. 36
2-14-3- تیلور 36
2-14-4- فایول.. 37
2-14-5- دیدگاه اسلام. 38
2-14-6- دیدگاه دوره ی متاخر. 39
2-15- انضباط در سازمان.. 41      
 عنوان                                                                                                               صفحه                                                                                                                        2-16- مدل سه شاخگی ساختار-رفتار-زمینه. 47
2-17- پیشینه و ادبیات تحقیق.. 48
2-17-1- پیشینه ی پژوهشی خارجی.. 48
2-17-2- پیشینه ی پژوهشی داخلی.. 51
2-18- مدل مفهومی تحقیق.. 57
3                   فصل سوم. 58
3-1- مقدمه. 59
3-2- روش تحقیق.. 59
3-3- جامعه آماری پژوهش… 61
3-4- نمونه آماری پژوهش… 62
3-4-1- انتخاب حجم نمونه. 63
3-5- روش گردآوری اطلاعات و داده ها 64
3-5-1- مطالعات کتابخانه ای.. 64
3-5-2- روش پیمایشی.. 65
3-6- نحوه اجرای پژوهش… 66
3-6-1- تکنیک دلفی.. 66
3-6-2- جمع آوری و تکمیل  پرسشنامه ی تحقیق.. 70
3-7- روایی و پایایی ابزار پژوهش… 71
3-7-1- روایی پرسشنامه. 71
3-7-2- پایایی پرسشنامه. 72
3-8- روش و فنون آماری مورد استفاده جهت تجزیه و تحلیل مشاهدات.. 72
3-8-1- آمار توصیفی.. 74
3-8-2- آمار استنباطی.. 74
3-8-3- نرم افزارهای مورد استفاده در پردازش داده ها 74
4                      فصل چهارم. 76
4-1- مقدمه. 76
4-2- تحلیل توصیفی گزینه های ابزار تحقیق.. 76
4-2-1- توزیع فراوانی جنسی پاسخگویان.. 77
4-2-2- توزیع فراوانی وضعیت تأهل پاسخگویان.. 78
4-2-3- توزیع فراوانی سنی پاسخگویان.. 79
4-2-4- توزیع سطح تحصیلات پاسخگویان.. 80
4-2-5- توزیع فراوانی وضعیت درآمد پاسخگویان.. 81
عنوان                                                                                                        صفحه                                                                                                                        4-2-6- توزیع فراوانی سابقه کاری پاسخگویان.. 82
 4-3- آمار توصیفی متغیرهای اصلی پژوهش… 83
4-3-1- خودپنداره. 83
4-3-2- انضباط کارکنان.. 89
4-4- استنباط های مرتبط با فرضیات تحقیق.. 90
4-4-1- پاسخ به سئوال اول تحقیق.. 90
4-4-2- پاسخ به سئوال دوم تحقیق.. 92
4-4-3- پاسخ به سئوال سوم تحقیق.. 94
4-4-4- یافته های جانبی.. 97
5                   فصل پنجم. 101
5-1- مقدمه. 101
5-2- یافته های تحقیق.. 103
5-2-1- پاسخ به سئوال اول تحقیق.. 106
5-2-2- پاسخ به سئوال دوم تحقیق.. 107
5-2-3- پاسخ به سئوال سوم تحقیق.. 109
5-3- پیشنهادات مبتنی بر یافته های تحقیق.. 111
5-4- پیشنهادات محقق.. 113
5-5- پیشنهادات برای تحقیقات آینده. 114
5-6- محدودیت های تحقیق.. 114
6                      فهرست منابع. 117
6-1- منابع فارسی.. 117
6-2- منابع لاتین.. 123
7                   پیوست ها 126
 
 
فهرست جداول
عنوان                                                                                                                    صفحه                  جدول ‏1‑1 گویه های مرتبط با مولفه های تحقیق(خودپنداره) 10
جدول ‏1‑2 گویه های مرتبط با نمودهای تحقیق(انضباط) 12
جدول ‏2‑1 گونه شناسی انضباطی کارکنان (فنلی،1998) 33
جدول ‏2‑2 انضباط بدون مجازات (دیک گروت،2001) 45
جدول ‏3‑1 شاخص های بدست آمده ازطرح دلفی.. 69
جدول ‏3‑2 ضرایب قابلیت اعتمادهریک ازابزارهای اندازه گیری تحقیق (پرسشنامه ها) 73
جدول ‏4‑1 توزیع جنسی پاسخگویان.. 77
جدول ‏4‑2 توزیع وضعیت تأهل پاسخگویان.. 78
جدول ‏4‑3 توزیع سنی پاسخگویان.. 79
جدول ‏4‑4 توزیع سطح تحصیلات پاسخگویان.. 80
جدول ‏4‑5 توزیع وضعیت درآمد پاسخگویان.. 81
جدول ‏4‑6 توزیع سابقه کاری پاسخگویان.. 82
جدول ‏4‑7 شاخص های توصیفی میزان تأثیر عامل فردی بر خودپنداره کارکنان اداره 84
جدول ‏4‑8 شاخص های توصیفی میزان تأثیر عامل گروهی یا سازمانی خودپنداره کارکنان85
جدول ‏4‑9 شاخص های توصیفی میزان تأثیر عامل اجتماعی بر خودپنداره کارکنان اداره 86
جدول ‏4‑10 مقایسه شاخص های توصیفی میزان تأثیر عوامل سه گانه 88
جدول ‏4‑11 شاخص های توصیفی میزان انضباط کارکنان اداره کل راه و شهرسازی89
جدول ‏4‑12 نتایج آزمون t برای بررسی عوامل مؤثر بر خودپنداره از منظر کارکنان. 91
جدول ‏4‑13  آزمون آنالیز واریانس برای مقایسه میانگین امتیازات عوامل سه گانه92
جدول ‏4‑14 نتایج آزمون دانکن برای مقایسه میانگین امتیازات تأثیر عوامل سه گانه 93
جدول ‏4‑15 نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه خودپنداره95
جدول ‏4‑16 نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه  عوامل سه گانه 96
جدول ‏4‑17 آزمون t– دو نمونه ای مستقل برای بررسی تأثیر جنسیت و وضعیت تأهل 97
جدول ‏4‑18 آزمون آنالیز واریانس یکطرفه برای مقابسه میانگین خودپنداره در98
جدول ‏5‑1 مقایسه شاخص های توصیفی میزان تأثیر عوامل سه گانه فردی، گروهی 104
جدول ‏5‑2 شاخص های توصیفی میزان انضباط کارکنان اداره کل 106
جدول ‏5‑3 نتایج آزمون t برای بررسی عوامل مؤثر بر خودپنداره 107
جدول ‏5‑4  آزمون آنالیز واریانس برای مقایسه میانگین امتیازات عوامل سه گانه 108
جدول ‏5‑5 نتایج آزمون دانکن برای مقایسه میانگین امتیازات تأثیر عوامل سه گانه108
جدول ‏5‑6 نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه خودپنداره و انضباط کارکنان.. 109
جدول ‏5‑7 نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه 110
 
فهرست اشکال
عنوان                                                                                                                                صفحه
شکل ‏2‑1 مدل سه شاخگی ” ساختار – رفتار – زمینه ” (میرزایی اهرنجانی ، 1377 ، ص 322) 47
شکل ‏2‑2  مدل مفهومی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………..57
شکل ‏3‑1  مراحل تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………61
شکل5-1 الگوی عوامل موثر بر خودپنداره…………………………………………………………………………………………………103
 
 
 
 
 
 
 
فهرست نمودار
عنوان                                                                                                                      صفحه                   
 
نمودار ‏4‑1 نمودار دایره ای توزیع جنسی پاسخگویان.. 77
نمودار ‏4‑2 نمودار دایره ای وضعیت تأهل پاسخگویان.. 78
نمودار ‏4‑3 هیستوگرام توزیع سنی پاسخگویان.. 79
نمودار ‏4‑4 نمودار ستونی سطح تحصیلات پاسخگویان.. 80
نمودار ‏4‑5 هیستوگرام وضعیت درآمد پاسخگویان.. 81
نمودار ‏4‑6 هیستوگرام سابقه کاری پاسخگویان.. 82
نمودار ‏4‑7 نمودار هیستوگرام میزان تأثیر عامل فردی بر خودپنداره کارکنان 85
نمودار ‏4‑8 نمودار هیستوگرام میزان تأثیر عامل گروهی یا سازمانی بر خودپنداره 86
نمودار ‏4‑9 نمودار هیستوگرام میزان تأثیر عامل اجتماعی بر خودپنداره کارکنان ا87
نمودار ‏4‑10 نمودار مقایسه ی میزان تأثیر عوامل سه گانه فردی، گروهی یا سازمانی و اجتماعی 88
نمودار ‏4‑11 نمودار هیستوگرام میزان انضباط کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی.. 89
نمودار ‏4‑12 نمودار جعبه ای مقایسه میزان تأثیر عوامل فردی، گروهی یا سازمانی و اجتماعی بر 94
نمودار ‏4‑13 نمودار پراکنش میان خودپنداره و انضباط کارکنان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی.. 96
نمودار ‏5‑2 نمودار مقایسه ی میزان تأثیر عوامل سه گانه 105
نمودار ‏5‑3 نمودار هیستوگرام میزان انضباط کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی.. 106
نمودار ‏5‑4 نمودار جعبه ای مقایسه میزان تأثیر عوامل فردی، گروهی یا سازمانی و اجتماعی بر خودپنداره. 109
نمودار ‏5‑5 نمودار پراکنش میان انضباط و خودپنداره کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی.. 110
 


 
 
 
 
 
 
فصل اول
کلیات پژوهش
 
 
 
 
 

1              فصل اول

1-1- مقدمه

موفقیت و پیروزی در زندگی، دوستی، کار، تحصیل و تقریبا هر اقدامی که برای آن کوشش می کنیم تا حد زیادی از تصورات شخصی ما سرچشمه می گیرد. به نظر می رسد افرادی که به ارزش شخصی خود اطمینان دارند و خود را فردی باارزش می دانند، موفقیت و خوشبختی را به سوی خود جذب می کنند مفهوم” خود” از موضوعاتی است که به لحاظ کانون توجه بودن، تاریخچه ای تقریبا طولانی دارد. آگاهی از خود نشان دهنده جنبه مهمی از تجربه پدیدار شناختی یا ذهنی انسان است. تعداد جالب توجهی از پژوهش ها نشان می دهند که چگونگی احساس انسان از خود در بسیاری از موقعیت ها بر رفتار او اثر می گذارد. درحال حاضر مهم ترین و رایج ترین اشکالات و اختلالات رفتاری را به خود نسبت داده اند(فروید[1]،173،1914).
به مفهوم خود به سه دلیل تاکید شده است: اول اینکه آگاهی از خود نشان دهنده جنبه مهمی از تجربه ذهنی انسان است .دوم اینکه تعداد جالب توجهی از پژوهش ها نشان می دهند که چگونگی احساس انسان از خود در بسیاری از موقعیت ها بر رفتار او اثر می گذارد و سوم اینکه مفهوم خود برای بیان جنبه های سازمان یافته و یکپارچه کنش شخصیت به کار رفته است(جلالی،1392،2).
محور اصلی و رکن اساسی سازمان، منابع و سرمایه انسانی آن محسوب می شود و توسعه سازمان منوط به استفاده بهینه، مطلوب و کارامد از منابع و به وی‍‍ژه نیروی انسانی آن است. بهترین سیستمها بدون ایجاد زمینه مناسب در نیروی انسانی خود نمی توانند برنامه های خود را به انجام برسانند و نقطه حائز اهمیت ان است که نفس برنامه متکی به نوعی انضباط[2] است. همانطور که بیان شد چگونگی احساس انسان از خود در بسیاری از موقعیت ها بر رفتار او اثر دارد و مجموعه رفتارهای افراد در سازمان رفتار سازمانی و آن نیز رفتار اجتماعی، از جمله انضباط اجتماعی را شکل می دهد.
طی سال های اخیر مطالعات بسیاری در خصوص خودپنداره[3] و ارتباط آن با متغیرهای دیگری نظیر هویت، جنسیت، عزت نفس، موفقیت و پیشرفت تحصیلی و شایستگی در انجام دادن کار اجرا شده است. اما به ندرت پژوهش های در مورد شناسایی عوامل موثر بر خودپنداره و همچنین ارتباط آن با  انضباط سازمانی صورت گرفته است در این پژوهش عوامل موثر بر خودپنداره شناسایی و ارتباط آن با انضباط کارکنان در سازمان مورد بررسی قرار گرفت. از آنجا که مسائل مربوط به خودپنداره و انضباط در حوزه سازمان موضوع بسیار مهمی است لذا پژوهش در این مورد به پیشبرد هرچه بیشتر دانش این حوزه کمک خواهد کرد و زمینه ساز ارائه راهکارهای مناسب تر در خصوص مسائل و مشکلات مرتبط با آن خواهدشد.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه تأثیر ویژگی های اجتماعی- جمعیتی کارکنان نظام بانکی بر ...

1-2- بیان مسأله

از آنجایی که منابع انسانی از حساس ترین و فنی ترین منابع هر سازمان به حساب می آیند لذا جایگاهی عظیم در سازمان دارند. تحقق موفقیت سازمان منوط به بررسی رفتار فرد در سازمان دارد رفتاری که هر فرد در موقعیت های مختلف از خود نشان می دهد به طور مستقیم تحت تاثیر متصور و پنداری است که وی از کل وجود خود دارد. برداشتی که هر کس از خودش دارد بر رفتار و عمل او تاثیر می گذارد چونانکه  انسان ها معمولا آنگونه عمل می کنند که فکر می کنند هستند. با آنکه بیشتر تئوریسینهای”خویشتن پنداری” در دهه1970 و1980 تحقیقات خود را اجرا نمودند، در حال حاضر توجه عمومی به خویشتن پنداری رو به کاهش نهاده است خویشتن پنداری به صورت مداوم در تعامل با دیگر افراد تعدیل یافته وتحت تأثیر عوامل دیگر از قبیل درون گرایی و برون گرایی و عزت نفس  قرار می گیرد. با وجودی که در سایت تحقیقاتی اریک[4] حدود 6000 مطلب در این خصوص نوشته شده است ولی متأسفانه هنوز هم این اصطلاح برای عموم ناشناخته بوده و تعریف شفافی از آن ارائه نشده است و در خصوص پدیده«خود» حدود15 مفهوم مختلف مطرح شده است(استرین،1993). موفقیت سازمان های امروزی در تحقق بخشیدن به اهدافشان در گرو نیروی انسانی کارا و کارامدی است که در این سازمان ها وجود دارد و این مهم ، جز از طریق ایجاد یک سیستم انضباطی موثر بدست نمی آید(جزنی ،1380). همیشه در سازمان کارکنانی وجود دارند که مساله ساز هستند و با مسائلی از قبیل کم کاری، تمرد، غیبت های غیرموجه، تاخیر در ورود به محل کار ، درگیری با سرپرست و کارکنان دیگر و … باعث بی نظمی در سازمان شده و برنامه ها را مختل می سازند. بوجود آمدن این مسائل به نوبه خود باعث افزایش هزینه های سازمان در دستیابی به اهداف خود می شود. نظم و انضباط محافظ دوام و قوام ساختار جامعه و سازمان است. داشتن انضباط مستلزم انضباط فردی است و بدون وجود انضباط فردی، تحقق انضباط گروهی و سازمانی میسر نخواهد بود. توجه به بحث انضباط باعث کاهش نابهنجاری ها در سطح جامعه و به تبع آن سازمان ها می گردد. لذا شناخت عوامل موثر بر خودپنداره که بر رفتار وعمل انسان موثر بوده و رابطه آن با انضباط در  سازمان، جهت جلوگیری از بروز هرج و مرج برای انجام فعالیت های سازمانی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و ما در این پژوهش بدنبال پاسخ به این سوالات هستیم که :     

  • عوامل موثر بر خودپنداره کدامند؟
  • دسته بندی این عوامل چگونه است؟
  • رابطه این عوامل و انضباط کارکنان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی چگونه است؟

 

1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

امروزه منابع انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه در سازمان ها به شمار می رود و بالاترین جایگاه را در امر توسعه دارند. بدون تردید مطالعه و بررسی هیچ یک از ابعاد وجودی انسان بدون مطالعه شخصیت وی امکانپذیر نیست و برای مطالعه شخصیت نیز توجه به مفهوم خود که هسته اصلی شخصیت محسوب می شود ضرورتی اجتناب ناپذیر است. رفتاری که هر فرد در موقعیت های مختلف از خود نشان می دهد به طور مستقیم تحت تاثیر متصور و پنداری است که وی از کل وجود خود دارد. وقتی فرد نسبت به کل وجود خود اعم از ویژگی های ظاهری, توانایی های ذهنی و جسمانی, ادراک و تصور منفی داشته باشد, این برداشت منفی در مجموعه اعمال و رفتارش منعکس می گردد و باعث می شود وی درتعامل با دیگران یا در مواجهه با موقعیت های محروم کننده نتواند کارائی لازم را از خود نشان دهد. در صورتی که افراد به دیدگاههای اصلی خود در زندگی دست یابند، با فراغ باز و با تمام توان و انرژی فکری و جسمی خود به کار می پردازند (شاکری نیا،1376،32).               
برای فعالیت تمامی گروههای سازمانی، نیز انضباط امری ضروری است.خواسته های اعضاء باید کنترل شده و در جهت اهداف سازمانی سوق داده شود(کریمی ،488،1379) .علاوه بر این حقوق افراد حفظ شده و محیط آرامی برای کار در سازمان فراهم می شود. بحث انضباط سازمانی یکی از مسائل بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا با توجه به نقش عظیم این نهاد در ساختن نسل آینده توجه به انضباط کارکنان می تواند باعث افزایش کیفیت خدمات آموزشی و کاهش هزینه های سازمان و افزایش بهره وری کارکنان شود که اینها باعث کاهش نابهنجاری ها در سطح جامعه و به تبع آن سازمان ها می گردد(ابطحی ،1381). از این رو دستیابی به محیطی آرام برای کار ،رشد کارکنان، انجام کارها به بهترین نحو و جلوگیری از بی انضباطی و هرج ومرج و مسئول دانستن خود کارمند برای حل مشکل، در سایه برقراری انضباط در سازمان امکان پذیر خواهد شد.
در اکثر تحقیقات خودپنداره بیشتر در فضاهای تربیتی و آموزشی در حوزه مدارس و دانشگاه  بحث شده است، در فضاهای سازمانی کمتر به آن پرداخته شده است و حتی می توان عنوان نمود بسیاری از مدیران سازمان های دولتی در ایران با این مفهوم آشنا نیستند، لذا اهمیت و ضرورت پژوهش حاضر را می توان در ضرورت آگاهی و شناخت مفهوم خودپنداره، شناسایی عوامل موثر بر آن در سازمانهای دولتی و رابطه آن با انضباط کارکنان در جهت افزایش سطح کیفی سازمان دانست و خلاء تحقیقاتی در حوزه ی شناخت و شناسایی عوامل موثر بر آن در حوزه سازمان ، اهمیت و ضرورت تحقیق دانست.
 
 لذا این تحقیق بواسطه تجربیات وکاربرد قابل انتقالش در سازمان، دارای ارزش گسترده ای خواهد بودو نتایج این تحقیق دراکثر سازمانهای دولتی ونهادهای مشاوره ای مرتبط  باحوزه رفتار افراد، موثر خواهد بود. علاوه براین نتایجی این نوع تحقیقات می تواند راهگشایی باشد برای پژوهشگران و دانشجویان روانشناسی و مدیریت  که در این زمینه به تحقیق خواهند پرداخت. 

1-4- اهداف تحقیق

این پژوهش با هدف شناسایی عوامل موثر بر خودپنداره ودسته بندی این عوامل و رابطه آن با انضباط کارکنان در اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی طرح ریزی شده است.

  • شناسایی عوامل موثر بر خودپنداره و طبقه بندی آن
  • شناسایی وضعیت خودپنداره در اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی
  • شناسایی وضعیت انضباط کارکنان در اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی
  • شناسایی رابطه خوپنداره و انضباط کارکنان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی
  1. Freud
  2. 2. Discipline

3.Self-concept
[4]. Education Resources information center(ERIC(
تعداد صفحه :148
قیمت :17500 تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت  serderehi@gmail.com

دسته‌ها: رشته مدیریت