چطور یک محتوا را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

وقتی که شما شروع به خوندن یه مقاله ، یه صفحه روزنامه و یا پستی در وبلاگی میکنین ، اولین چیزی که توجه شما رو به خود جلب می کنه تیتره . تیتر نمای یه محتواس که می تونه باعث ایجاد کشش در شما واسه خوندن اون متن شه .

بیشتر کارشناسان فکر می کنن تیتر می تونه بیشترین تاثیر رو واسه جذب مخاطبان برعهده گیرد . در ادامه این پست به بررسی ۱۲ نوع تیتری می پردازیم که می تونه واسه سایت شما ترافیک زیادی رو بسازه .

لیستی از تیترای پربازدید
بهترین راه : عبارت ” بهترین راه ” در خیلی از جستجوها استفاده می شه . پس داشتن این عبارت در عنوان می تونه شانس شما رو در بیشتر دیده شدن در جستجوگرها زیاد کنه .
آسونترین راه : عبارت ” آسونترین راه ” هم جزء مهم ترین گزینه های مورد استفاده در جستجوگرهاه . معمولا آدمایی که دچار مشکلی شدن و تلاش دارن به آسون ترین شکل ممکن از اون مشکل رهایی پیدا کنن از این کلمه استفاده می کنن .
سریع ترین راه : معمولا افراد دوست دارن کارا رو با بیشترین سرعت به پیش ببرن ، پس عبارت ” سریعترین راه ” می تونه ترافیک زیادی رو واسه شما جفت و جور آورد .
کاری که ما انجام می دیم : امروزه افراد و شرکتا به دنبال شفافیت هستن و تلاش می کنن اطلاعات و راهکارهای مختلفی رو که در موضوعات جور واجور و بخشای کاری جورواجور بدست میارن رو با بقیه به اشتراک بذارن . مدیران شرکتا به درستی فهمیدن که صداقت می تونه به عنوان پلی واسه حرکت به طرف موفقیت بیشتر باشه .
منبع علمی : وقتی که در مورد یه موضوع مطالعاتی انجام می دیم واسه ما پیدا کردن منابع علمی درباره اون موضوع مهمه ، پس به کار گیری این کلمه در تیتر می تونه در جذب مخاطب تاثیر داشته باشه .
چند تا نکته مهم : معمولا مطالبی ه به صورت فهرست وار به نکات مهمی در موضوعات جور واجور می پردازن از بازدید بالایی بهره مند هستن . البته تلاش کنین در اینجور پستایی هر نکته رو به صورت کوتاه و خلاصه بنویسین .
دلیل انجام بعضی از کارا : معمولا مردم جستجوگر و انگار “کنجکاو” هستن . اونا میخوان بدونن که بقیه چه کارایی رو و به چه شکلی انجام میدن و علّت انجام اون چیه ؟ پس تیترهایی که با عناوینی مثل به چه دلیل و چیجوری شروع می شن می تونن واسه جذب مخاطب موثر باشن .
بیان تجربیات : مردم همیشه به دنبال تجربه کردن هستن و با در نظر گرفتن اینکه تجربه همه مسائل واسه اونا هزینه بره ، تمایل دارن تا از تجربیات بقیه بهره ببرن . شنیدن تجربیات موفق و ناموفق افراد مطرح و یا شرکتای بزرگ هم معمولا واسه مردم جذابه . پس پستایی که در اونا به منتشر کردن تجربیات واقعی پرداخته می شه معملا بازدیدخور مناسبی دارن .
اشتباه نکنین : همه از اشتباه و شکست شدیدا هراسون هستن . متونی که با عناوینی مثل ” اششتباه نکنین ” ارائه می شن معمولا بسیار مورد خوانش و توجه قرار می گیرن .
بی خبر نمونید : معمولا همه دوست دارن از آخرین اخبار و رویدادهای جور واجور خبردار شن . پس تیترهایی که شامل اخبار هستن و یا به یافته های جدیدی اشاره می کنن معمولا بسیار مورد توجه قرار می گیرن .
حس رقابت : همه افراد عاشق رقابت ان . تلاش کنین در عناوین خود حس رقابت رو در مخاطب خود برانگیزید . این کار در محتواهای ورزشی می تونه بسیار به درد بخور واقع شه .
طعمه گذاری : حس کنجکاوی افراد رو تحریک کنین . افراد رو با کمک عناوین تحریک کنین تا اونا وارد متن شما شن و بدین شکل پیام مورد توجه خود رو به اونا القاء کنین . البته باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که هیچوقت تلاش نکنین مخاطب خود رو گول بزنین ، چون که در دراز مدّت مخاطب اعتمادش رو به شما از دست میده و نتیجه برعکس میگیرین .

تیترهای عالی

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که شما می تونین در طراحی یه عنوان از ۱۲ راه حل فوق به فراخور نیاز و ساختار محتواهایتان استفاده کنین . با گذشت زمان و با در نظر گرفتن روحیات مخاطباتون به کلیدواژهای حیاتی دیگری هم دست پیدا می کنین .

محتوای در رابطه:

نقش اعتبار دامنه و اعتبار صفحه در سئو یه سایت
آشنایی با روش ارزون قیمت محتواسازی واسه سایت

جمع آوری : مسعود معاونی

منتشرشده در کار و کاسبی و کارآفرینی٬ بازاریابی(تجارت الکترونیک)٬ دیجیتال مارکتینگ (سئو) | برچسب شده تیتر در متن٬ تیترسازی٬ تیترهای پربازدید٬ عنوان بندی محتوا | جواب بدین
پله ، پله تا ملاقات محتوا
فرستاده شده در مهر ۷, ۱۳۹۷

اول مهر همزمانه با بوی نوشتن و بوی قلم ، اینجور ایّامی همیشه یادآور تولید محتواس . محتواهای که از دوران کودکی واسه ما تبدیل به نوستالژیای تلخ و شیرینی گردیده ان !!!

پله پله تا ملاقات محتوا

نوشتن پایه و بنیان تولید محتوای موثره . اگه یه محتواساز بتونه محتوای جذاب و کاربر پسندی رو تولید کنه ، می تونه اولین قدم بازاریابی محتوا رو خوب برداره . واسه تولید محتوای خوب باید در سه بخش زیر توانا باشیم :

محتوادانی
محتوارانی
محتوابانی

در ادامه به صورت جداگونه به توضیح هر کدوم از موارد فوق می پردازیم :

محتوا دانی

در این بخش به توصیف علم تولید محتوا می پردازیم . در تولید محتوا اصل مهم و اساسی اینه که مشتری مهمه و ما باید عاشق مشتری شیم . اگه اینجور شه شما (تولیدکننده محتوا) حاضر میشین تا واسه رضایت عشق تون (خواننده/مشتری) هر سختی و رنجی رو تحمل کنین .

اگه شما تونستید به درک مشتری از علائق و نیازای عشق تون (همون خواننده/مشتری تون) دست پیدا کنین ، می تونی محتوایی رو تولید کنین که جذابیت لازم واسه جذب مشتری تون رو داشته باشه . پس بدونین و بدونین که تولید محتوا یه ماجرای تموم عاشقونه و پر از احساسه که شما باید در اون با تموم وجود دوستدار و خیرخواه مشتری تون باشین . اگه اینجور شد شما توانایی تولید محتوا رو دارین و واقعا به علم تولید محتوا (محتوادانی) دست پیدا می کنین .

تولید محتوا می تونه باعث افزایش نفوذ و تاثیر گذاری شما در میان بقیه افراد و دور وبریا تون شه . محتوا ؛ امکان برندسازی رو واسه شما جفت و جور می آورد . محتوای موثر و قوی می تونه رضایت مخاطب شما رو تامین کرده و در جذب و حفظ مشتریان شما تاثیر داشته باشه و کلا محتوا واسه شما ارزش آفرینی می کنه .

امروزه در هر بخش ای که فعالیت می کنین نیاز بسیاری به محتوا دارین ، چون که محتوا نقش سوخت (بنزین) رو واسه به حرکت درآوردن موتور کار و کاسبی شما برعهده داره .

ما افراد جور واجور رو از روی محتواهایشان می شناسیم . یه محتواساز(نویسنده) خیلی راحت توانایی راضی کردن افراد رو داره ، چون که می تونه مطالب پیچیده و غیرقابل درک رو واسه آدما به صورت ساده بگه . یه محتواساز کم کم این امکان رو پیدا میکنه که موضوعات جور واجور رو از دیدگاه های مختلفی بررسی کنه و قدرت نقدپذیری خود رو زیاد کنه .

محتواسازان ، ویراستاران خوبی هم هستن . پس این امکان رو دارن تا اضافات رو خیلی راحت از زندگی خود و بقیه حذف کنن . کسائی که تمایل دارن وارد بخش آموزش شن باید بیشتر از هرکاری توانایی نوشتن و تولید محتوا رو داشته باشن تا بتونن در بخش آموزش موفق شن .

۱۰ فرمون موثر واسه تولید محتوا

ادامه داشته باشین ، یعنی این که در تولید محتوا قطع و وصل نشید و به راهی که انتخاب کردین ادامه بدین . تلاش کنین همیشه پیش فعال بخش نویسندگی باشین و همه نگرانیای ذهنی خود رو روی کاغذ بیارین (ذهن خود رو خالی/سبک کنین) .
کیفیت مخاطبان ؛ هیچ وقت کیفیت رو فدای کمّیت نکنین و بدونین که کمیّت در کنار کیفیت می تونه باعث موندگاری و تاثیرپذیری یه محتوا شه .
صبر ؛ طاقت بیارین و صبر داشته باشین چون که کار نویسندگی و تولید محتوا کاری طولانی مدته که در آخر می تونه با اتفاقای خوبی همراه شه .
پاسخگویی : همیشه و در همه جا حاضر باشین و جواب مخاطبان خود رو با متانت و حوصله بدین و بدونین که محتواسازی یه روند یه طرفه نیس و تعامل می تونه محتوا رو زنده و سرپا نگه داره .
هویت انسانی : تلاش کنین دارای یه هویت زنده و پویا باشین . واقعا با محتواهایتان واسه خود یه برند شخصیتی ایجاد کنین .
دیدگاه : در محتواهایتان نظرات و عقاید خود رو بروز بدین و به بیان خود بپردازید . از مخالفتا نترسین . هیچ احتیاجی نیس که در موضوعات جور واجور خود رو بی طرف نشون بدین .
رابطه با گروه های منبع : افراد موثر در موضوعات و بخشای کاری جور واجور رو شناسایی کنین . هم اینکه آدمایی که به همراهی با شما می پردازن رو همراهی کنین زیر که شما نمی تونین واسه همه باشین . پس تلاش کنین نیازای مخاطبان خود رو شناخته و محتواهای خود رو براساس کمبودهای اونا بسازین .
بازخورد : همیشه گوش شنوا داشته باشین و نظرات مثبت و منفی کاربراتون رو به صورت کامل مورد بررسی بذارین . انتقادات می تونه نقطه رشد و تعالی شما در نویسندگی و تولید محتوا باشه .
مخاطب هدف : در تولید محتوا بدونین که واسه چه کسائی و چه وقتی و چه مکانی ، محتوا تولید می کنین . این موضوع می تونه در جذب مخاطب و اندازه تاثیرگذاری محتوای شما تاثیر زیادی داشته باشه .
نیاز شناسی : شما باید نیازها و کمبودهای مخاطبان خود رو با محتوای تولیدی تون پوشش بدین ، طوری که تموم کمبود اونا برطرف شه و دیگه اونا ، احساس نیاز به منابع و محتواهای دیگه ننمایند . در این صورت شما می تونین کم کم اعتماد مخاطب خود رو جذب کرده و ضریب تاثیر محتوای خود رو زیاد کنین .
به چه دلیل محتوای موثر کمیابه ؟

محتوای موثر

وجود نگرشای نادرست به تولید محتوا
آموزش نادرست
 زمانبر بودن روند آموزش
نبود کارآیی وسایل موجود در ترکیب بازاریابی و نویسندگی
محتوارانی :

در این بخش به علم مربوط به حرکت دادن محتوا می پردازیم . واسه این که محتوای شما ، به درستی به سمت مخاطب انتقال پیدا کنه و مخاطب پیام محتوای شما رو به صورت کامل دریافت کنه باید مراحل زیر رو به طور جدّی دنبال کنین :

تعیین اهداف : هدف گذاری همیشه در هر فرآیندی کاری سخت و پیچیده س . ولی داشتن اهداف درست در تولید محتوا می تونه کار شما رو در ادامه راه بسیار ساده تر کنه .
مخاطب شناسی : از اول بدونین که واسه چه کسائی می خواین محتوا تولید کنین و یه تصویر ذهنی از مخاطب خود و ابعاد ایشون تو ذهن خود داشته باشین .
روش هدف دار محتوا : همیشه یه برنامه مرتب واسه تولید محتوا داشته باشین و رئوس کاری خود رو بشناسین.
تقویم سردبیری : وجود یه تقویم واسه چگونگی انتشار محتوا می تونه یه نظم خاص در روند تولید محتوای شما بسازه .
تولید محتوا : محتواها می تونن دارای سه شکل خوب ، بد و درست باشن . محتوای خوب محتواییه که فرم خوبی داره ولی پیام ملموسی نداره و یا پیام ملموسی داره و فرم خوبی نداره . محتوای بد محتواییه که نه فرم خوبی داره و نه نوشتن در اون رعایت شده و نه پیام درستی رو به مخاطب میرسونه . محتوای درست محتواییه که هم فرم خوبی داره و نوشتن در اون به درستی رعایت شده و پیام مورد توجه رو به صورت کامل به مخاطب انتقال میده .
انتشار محتوا : تلاش کنین زمان طلایی انتشار یه محتوا رو پیدا کنین . مکان و بستری که محتوای از راه اون به مخاطب می رسه رو هم شناسایی کنین .
ترفیع محتوا : هدایت بین رسانه ای یا هاب محتوا رو مورد توجه بذارین . شبکه های اجتماعی مانند چادری هستن که در وسط ویلای بقیه گذاشته شدن و شما باید به زودی اونا رو جمع کنین . پس تلاش کنین هدایت بین رسانه ای رو شدیدا مورد توجه بذارین و از اون واسه انتقال ترافیک به سایت خود استفاده کنین .
بررسی و گزارش گیری : از وسایل گزارش گیری و بررسی خوب و به جا استفاده کنین.
محتوابانی :

در این بخش به علم حفاظت از محتوا می پردازیم . در تولید محتوا همیشه نیاز به یه شورای نگهبان تیم محتوا داریم . این شورا وظیفه مراقبت از محتوا رو برعهده داره . فرض کنین اگه کل تیم تولید محتوا به هر دلیلی از همکاری سرباز زدن ، نباید ساختار محتواهای تولیدی ما تغییر چندانی پیدا کنه و مخاطب هیچوقت نباید متوجه این تغییرات شه ( البته ما قصد فریب مخاطب رو نداریم).

وظیفه شورای نگهبان محتوا اینه که به تنظیم سند روش هدف دار محتوا واسه یه سایت و یا سازمان بپردازه . در این سند باید با کامل سازی محتوا ، راه محتوا ، منبع تصمیمات محتوایی و چگونگی تولید محتوا اشاره شه .