آسیب های قند موجود در آبمیوه های طبیعی | تغذیه سالم

 

نوشیدنیای میوه ای چه تاثیراتی بر سلامتی کودکان میذارن ؟قند موجود در این میوه ها چه مضراتی واسه سلامتی کودکان داره ؟بهتره بدونین این آبمیوها و نکتارها به ظاهر طبیعی هستن اما شامل مقادیر بالایی قند و شکر هستن که می تونن واسه یه روز بچتون کافی باشن و اونا رو در در برابر دیابت و امراض قلبی و عروقی قرار ندین و بیشتر مراقب مصرف مواد قندی به وسیله بچتون باشین و به جای آبمیوهای مضر میوه طبیعی و سالم به انا بدین .

 مطالعه جدید بریتانیایی نشون میده که خیلی از نوشیدنیای میوه ای و آبمیوها قند یه روز کودک رو یه دفعه به اون میدن.

به نقل از WebMD، یه متخصص امریکایی میگه که از این یافته تعجبی نمی کنه.

پاملا کخ، سرپرست اجرایی برنامه تغذیه تیچرز کالجِ دانشگاه کلمبیا گفت: «من فکر می کنم که این مطالعه اگه درباره نوشیدنیای میوه ای موجود در امریکا هم انجام می شد، یافته های یکی بود.»

اون گفت: «پس مطالعه، خیلی از نوشیدنیای میوه ای شامل قندهای اضافه ززیاد هستن. با این حال به عنوان اجناس سالم به فروش می رسن و باعث اشتباه کودکان و والدین اونا می شن.»

این مطالعه بریتانیایی تحت رهبری سایمون کیپ ول، استاد مؤسسه روان شناسی، سلامت و جامعه دانشگاه لیورپول انجام شد. تیم اون اندازه قند «آزاد» رو در ۲۰۰ میلی لیتر از ۲۰۳ نوشیدنی میوه ای و آبمیوهای ۱۰۰ درصد طبیعی اندازه گیری کردن.

قند آزاد شامل قندهایی مثل گلوکز، فروکتوز و سوکروز هم اینکه قندهای طبیعی عسل، شیره، آبمیوه و کنسانتره آبمیوه هاست که به محصول اضافه می شه. البته به قندهای میوه ها و سبزیجات طبیعی، قند آزاد نمی گن.

به گزارش محققان، نزدیک به نصف اجناس مورد مطالعه، دست کم شامل بیشترین حد اندازه قند پیشنهاد شده کودکان بودن که ۱۹ گرم یا پنج قاشق چای خوری در روزه.

سلامانه

منبع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *