آشنایی با اصولی ترین ورزش های مناسب در محل کار | ورزش

 آشنایی با اصولی ترین ورزشای مناسب در محل کار، نشستن طولانی مدت در محیط کار مضرات پرخطری از جمله افزایش احتمال مشکلات قلبی، سرطان و دیابت رو داره.

 

آدمایی که شاغل هستن باید توجه دارا باشن که موقع کار کردن ورزشایی رو هم بکنن تا در آینده دچار مشکلات قلبی و بیماریای دیگه نشن. آدمایی که کارای پشت میز نشین دارن می تونن ۵ ورزش رو که در ادامه پورتال فراناز به اونا اشاره میکنه بکنن.

حتی نیم ساعت ورزش در باشگاه بعد از کار هم نمی تونه مضرات نشستن رو کم کنه و خطرات اونو نابود کنه. نشستن دراز مدت به اندازه سیگار کشیدن خطرناکه. واسه مقابله با خطرات نشستن میشه از حرکاتی مانند ایستادن، حرکات کششی و راه رفتن استفاده کرد. روشای زیر می تونن به فعالیت بیشتر کارمندان کمک کنن.

۱. طرز فکر خود رو تغییر بدین
کسی از شما نمی خواد که از امروز ۲۰ دقیقه یوگا انجام بدین و یا با دوچرخه به محل کار برید. از کارای ساده شروع کنین. کمی ایستادن، راه رفتن و حرکات کششی می تونه سبک زندگی شما رو عوض کنه. بهتره به ورزش ساده تر نگاه کنین و اونو کار پیچیده ای تصور نکنین.

۲. به خود یادآوری کنین
می تونین از دستبندهای ورزشی استفاده کنین که در صورت زیاد نشستن به شما اخطار میده. می تونین از زنگ اخطار گوشی موبایل هم استفاده کنین.

۳. تلاش کنین به صندلی خود وابسته نباشین
حرکت کردن در محیط کار معنیش این نیس که یه ساعت در محل کار پیاده روی کنین، تلاش کنین بیشتر وایسید و از هر فرصت واسه نشستن استفاده نکنین، ایستادن بیشتر به سوخت و ساز بدن کمک می کنه. وقتی که وای میسته تموم ماهیچه هایی که مربوط به ایستادن هستن شروع به فعالیت می کنن و چربی و قند بیشتری واسه تامین انرژی سوزونده می شن. پیشنهاد می شه که هر نیم ساعت یه بار وایسید، وقتی که با تلفن صحبت می کنین وایسید و حتی در آخر می تونین از میزهای وایس تاده استفاده کنین.

۴. حرکات کششی انجام بدین
علاوه بر ایستادن حرکات کششی هم انجام بدین. مثلا می تونین از لگن خم شید و سر رو به سمت پایین بذارین. به این شکل همسترینگ کشیده می شه و جریان خون زیاد می شه یا این که می تونین وایسید دست رو پشت کمر بذارین کمر رو به سمت عقب خم کنین، قسمت قفسه سینه رو باز کنین حرکت دیگه اینه که کف دستا رو روی همدیگه بذارین و آرنجا رو تقریبا به صورت ۹۰ درجه نگه دارین. وقتی که دستا رو به هم فشار می دید عضلات سینه رو منقبض کنین. این حرکت روی شونِه، سینه و عضلات سه سر کار می کنه.
اگه می تونین دستا رو روی دسته صندلی بذارین و چند سانت بدن و پاها رو از زمین و صندلی جدا کنین. این حرکت باعث قوی شدن عضلات بالا تنه می شه و جریان خود رو زیاد می کنه.

۵. کمی پیاده روی کنین
بهتره از پله ها به جای آسانسور استفاده کنین. اگه با کسی کار داشتین تلاش کنین به اتاق اون برید و از تلفن یا ایمیل استفاده نکنین.

.

منبع : faranaz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *