آشنایی با ۶ مهارت کنترل و کاهش درد | بیماری

: آشنایی با ۶ مهارت کنترل و کاهش درد

درد از هر یک جور که باشه، می تونه فعال بودن شما رو تحت تاثیر بذاره و شما رو خسته و عصبی کنه. پس واسه کاهش و کنترل اون تلاش کنین روشای زیر رو دنبال کنین:

گرفتن بعضی از ورزشای ملایم: ورزشای ملایمی مانند پیاده رویای روزمره، شنا، باغبانی و … می تونه سیگنالای مربوط به درد رو بسته کنه. حرکات کششی هم منتهی به سفتی عضلات، و تقویت مفاصل شده و کاهش درد رو داره. این طبیعیه که تصور کنین با ورزش و فعالیت فیزیکی درد بیشتری رو حس می کنین، اما اگه کم کم فعالیت خود رو بیشتر کنین، بعیده به خاطر ورزش دچار آسیب بیشتری شید چون در دراز مدت منافع حاصل از ورزش بیشتر از هر گونه افزایش درده.

تنفس مناسب: دقیق شدن و فوکوس کردن روی تنفس هنگام درد، می تونه به کنترل اون کمک کنه. تنفس سریع هنگام درد به سرگیجه، احساس اضطراب و وحشت دامن می زنه عوضش تنفس آروم و عمیق اثر برعکس داره و از هر گونه تنش عضلانی یا بدتر شدن اضطراب جلوگیری می کنه.

گرفتن مشاوره: درد می تونه شما رو در درازمدت خسته، عصبی، مضطرب و حتی دپرس و بدخلق کنه و تو یه مارپیچ رو به پایین بذاره. در این موارد کمک گرفتن از روان شناس یا مشاور واسه یادگیری روشای مقابله با احساسات منفی هنگام درد به درد بخور می تونه باشه.

منحرف کردن ذهن: تغییر توجه روی چیزای دیگه هنگام شدت درد مهمه. خیلی از سرگرمیا تحریک درد رو کم می کنه.

دقیق شدن و فوکوس کردن روی خواب بهتر: خیلی از مبتلایان به دردهای طولانی این نگرانی رو دارن که هنگام خواب دردشون خیلی بد تر شه. این در حالیه که محرومیت از خواب می تونه درد رو بدتر کنه. رفتن به تختخواب در ساعت مشخص و بیدار شدن روی یه روال منظم، و جلوگیری از چرت زدنای کوتاه در طول روز می تونه مشکلات خواب به وجود اومده به وسیله درد رو کم کنه.

تماس با اعضای خونواده: نگه داشتن تماس با دوستان و خونواده واسه حفظ سلامت عمومی شما خوبه و از بروز اضطراب و افسردگی به وجود اومده به وسیله درد کمک می کنه. در کل صحبت کردن با بقیه در مورد هر چیزی غیر از درد، منتهی به افزایش احساس آرامش می شه.

 

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *