آشنایی با ۸ خاصیت گل کلم | تغذیه سالم

آشنایی با ۸ خاصیت گل کلم

۱ ) پیشگیری از سرطان

مصرف گل کلم، احتمال دچار شدن به شکلای جور واجور سرطانا به خصوص سرطانای پروستات، سینه، روده، تخمدان و مثانه رو کم می کنه. محققان کانادایی در بررسیای خود به این نتیجه رسیدن مصرف نصف پیمانه گل کلم در روز، احتمال دچار شدن بهسرطان پروستات رو تا ۵۲ درصد کم می کنه.

۲ ) کمک به هضم بهتر

گل کلم منبع خوبی از فیبر رژیمی حساب شده که واسه هضم بهتر غذا از اهمیت اساسی برخورداره. اگه به مقدار کافی فیبر در برنامه غذایی خود داشته باشین مواد غذایی به نرمی از روده ها عبور می کنن. ترکیبی در گل کلم موسوم به” گلوکورافین”

هست که می تونه از شکم و روده ها در برابر دچار شدن به بعضی بیماریا از جمله سرطان و زخم معده پیشگیری کنه.

۳ ) آنتی اکسیدان ها

گل کلم ، شامل مقادیر خیلی از آنتی اکسیدانا بوده که می تونن از دچار شدن به شکلای جور واجور سرطان ها، بیماریای قلبی و سکته مغزی پیشگیری کنن. آنتی اکسیدانا، هم اینکه در تخریب رادیکالای آزاد که موجب پیری زودرس می شن، مهم اساسی هستن.

۴ ) ضد التهاب

وجود اسیدهای چرب امگا۳ و ویتامین K در این سبزی، به پیشگیری از ایجاد التهاب طولانی که منتهی به بعضی بیماریا مانند آرتروز، سرطان، دردهای طولانی و بیماریای خاص روده می شه، کمک موثری می کنه.

۵ ) بارداری

گل کلم دارای مقادیر زیادی فولات (B9)، یه ویتامین B که واسه یه بارداری سالم پیشنهاد می شه ، است. کمبود فولات در زنان باردار می تونه منتهی به بروز بعضی بیماریا از جمله ایجاد بعضی نقائص هنگام تولد و هم کم وزنی نوزاد شه.

۶ ) ویتامینای B

علاوه بر فولات، گل کلم پر از ویتامینای دیگه مهم B مانند نیاسین، ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک و تیامین هم هست.

۷ ) سلامت قلب

گل کلم به روشای خیلی از دچار شدن به بیماریای قلبی در فرد پیشگیری می کنه. گل کلم دارای ماده ای موسوم به آلیسینه که احتمال بروز بیماریای قلبی و سکته مغزی رو کم می کنه.

۸ ) کاهش وزن

گل کلم ماده غذایی فوق العاده ای واسه کاهش وزن حساب می شه چون که کم کالری بوده و به روشای جور واجور میشه ازش استفاده کرد واسه نمونه می تونین اونو درون شکلای جور واجور سالادها رنده کرده و یا همراه با برنج اونو بپزید و یا اونو پخته و پوره کرده بعد اونو با پوره سیب زمینی مخلوط کنین.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *