آشنایی با ۸ پوست میوه و سبزیجات؛ آشپزی ایرانی ۰۷۰۱ | سبزیجات

آشنایی با ۸ پوست میوه و سبزیجات؛ آشپزی ایرونی ۰۷۰۱

این بخش از آشپزی ایرونی آشنایی با پوست ۸ میوه و سبزیجات مهم واسه شب یلدا جفت و جور شده؛ همراه آکا ایران در بخش آشپزی ایرونی واسه آشنایی با پوست میوه

آشپزی ایرونی – مجله اینترنتی اونا ایران

آشنایی با ۸ پوست میوه و سبزیجات مهم در آشپزی ایرونی

پوست و برگ بعضی میوه ها دارای مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی
است.

خیلی
از ما وقتی که می خوایم از میوه ها و سبزیجات استفاده کنیم، از روی ناآگاهی یا
طبق عادت پوست یا برگ اونا رو جزو ضایعات حساب کرده و دور می ریزیم. بی خبر از این که
نمی دونیم همین پوست و برگ می تونه مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی داشته باشه
که در بعضی موارد این اندازه حتی بیشتر از مقداریه که در بخشای مورد استفاده وجود
داره.

با
به کار گیری این قسمتا نه فقط می تونیم مواد به درد بخور بیشتری به بدنمون برسونیم،
بلکه در هزینه ها هم صرفه جویی می کنیم.

برگ بروکلی

یکی از قسمتایی که تقریبا همیشه از
دستش می دیم برگ بروکلیه. همه میدونیم که گل بروکلی پر از آنتی اکسیدان و
ویتامینای C، A، E، کلسیم و منیزیم است، اما قسمتی که مورد توجه
ماست، برگای این گیاه بوده که در هر ۳۰ گرمش درصد دوز
روزانه لازم ویتامین A قرار داره.

از نظر ویتامین C هم
هر ۳۰ گرم بروکلی ۴۳ درصد از دوز روزانه لازم این ویتامین رو شامل می شه.

مصرف پوست و برگ هویج فشار خون رو تنظیم می کنه.

برگا و پوست هویج

هممون عادت کردیم پوست هویج رو
هنگام استفاده بتراشیم، اما اگه بدونین که همین قسمت خارجی چقدر خواص داره دیگه
فقط به شستن اون اکتفا می کنین. در مورد برگای هویج هم باید گفت که این قسمت
پر از کلروفیله. کلروفیل منبعی غنی از
منیزیمه و فشار خون رو تنظیم می کنه و به قوی شدن استخوانا و عضلات کمک می کنه.

خواص
برگای هویج به همین جا ختم نمی شه، این قسمت پر از پتاسیم و ویتامین K همه.

برگ چغندر

دفعه بعد که چغندر می خرید برگای اون
رو بیرون نریزید. بشورید و در شکلای جور واجور سالاد و سوپ استفاده کنین. هم طعم شیرین و
خوبی به خوراک میده و هم پر از فولات، بتاکاروتن و آنتی اکسیدانه و مصرف
اون روی پوست، مجاری ادراری و کیسه صفرا اثرات مثبت داره.

پوست کیوی داری مقدار زیادی ویتامین E هستش.

پوست کیوی

پوست زبر و خشن کیوی پر از فیبره.
حتی اگه خوردن و جویدن اون براتون مشکله، به فکر سلامتی تون باشین و تلاش کنین
کیوی رو با پوست بخورین. کیوی پر از ویتامین E و C هستش، اما جالبه بدونین بخش کلی ویتامین E موجود در این میوه در پوستش ذخیره شده. کیوی رو خوب بشورید
و بعد با پوست بخورین.

پوست هندوانه

پوست هندوانه، همونی که نه مزه ای داره
و نه بوی خاصی، اما پر از منیزیم و سیترولینه. سیترولین در بدن به آرجینین
تبدیل می شه و آرجینین هم واسه دستگاه گردش خون و دستگاه ایمنی خیلی خوبه.

مصرف دانه های کدو تنبل از سرطان پیشگیری می کنه.

دانه های کدو تنبل

دانه های کدو یا همون تخم کدو رو که همه
می شناسیم، اما شاید از خواص باحال و مفیدش چیزی ندونین. این تخمه جادویی پر از
منیزیم بوده و واسه پوکی استخون، پروستات، انگل زدایی، کاهش کلسترول و پیشگیری از
سرطان خوبه.

هسته آناناس

هسته آناناس قسمت وسط و سفت میوه س که
بیرون میندازیم، اما باید بدونین که این هسته پر از بروملین بوده و خاصیت ضد
التهابی داره.

پوست مرکبات

پوست تلخ مرکبات منبع غنی از شکلای جور واجور
ویتامین هاست. خوردن پوست مرکبات واسه همه ممکن نیس، پس بهتره واسه ترشی یا
مربا کردن از اونا استفاده کنین. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین می تونین از این پوستا درون غذا و سوپ
هم استفاده کنین

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *