آشنایی با ۸ گزینه غذایی موثر برای خنک نگه داشتن بدن در تابستان | تغذیه سالم

آشنایی با ۸ گزینه غذایی موثر واسه خنک نگه داشتن بدن در تابستون

تغذیه

فایده بعضی غذاهای کم قند، کم کربوهیدرات و کم کالری واسه پایین آوردن درجه گرما بدن و خنک شدن مخصوصا در روزای گرم سال، ثابت شده.

به نقل ازpreventionدر اینجا ۸ گزینه غذایی موثر واسه خنک نگه داشتن بدن در تابستون معرفی شده:

آب نارگیل: این نوشیدنی، نه تنھا قند خیلی کمی داره بلکه منبع الکترولیتھایی مثل پتاسیمه که به بدن آبرسانی کرده و بدن رو خنک میکنه.

ماست: خوردن غذاھای سرد مثل ماست، دمای داخلی بدن رو کاھش می دھد. هم اینکه، ماست شامل مقدار زیادی آبه و به بدن آبرسانی می کنه.

فلفل تند: محبوب بودن غذاھای تند در کشورھا و مناطقی که آب و ھوای گرم دارن، الکی نیس. فلفل، دمای داخلی بدن رو بالا می بره. در نتیجه، عرق میکنیم. تبخیر عرق از روی پوست، بدن رو خنک میکنه.

کرفس: ۹۵ درصد از این گیاه رو آب تشکیل میده. کرفس خواص دیورتیک داره و می تونه به جلوگیری از احتباس مایعات در بدن کمک کنه. مصرف کرفس به هضم موثر غذا و جلوگیری از احساس سوزش و نفخ کمک می کنه.

توتا: شکلای جور واجور توتا باعث کاهش دمای هسته بدن می شه و شما احساس خنک تر شدن می کنین. این دسته میوه ها خیلی کم قند هستن. جالبه بدونین که یه فنجون تمشک تنها ۵ گرم و یه فنجون زغال اخته تنها ۷ گرم شکر داره.

رازیانه: علاوه بر این که منتهی به بهتر شدن هضم غذا و کاهش اسیدیته معده می شه، آب و فیبر موجود در اون منتهی به کاهش دمای بدن هم می شه.

آناناس: مصرف زیادتر از اندازه پروتئین باعث می شه که شما احساس گرما کنین. در واقع بدن انرژی زیادی رو صرف شکستن پروتئین کرده و گرما تولید میکنه. البته لازم نیس که در فصل تابستون از خوردن پروتئین صرف نظر کنین بلکه می تونین غذای پروتئینی خود رو ھمراه با آناناس بخورین. این میوه، پر از آنزیمی به نام بروملینه که پروتئین رو می شکنه و در نتیجه، ھضم اونو واسه بدن، راحت تر می کنه و گرما تولید شده در بدن کمتر می شه.

آووکادو: شامل فیبر محلول و آبه و بدن گرما کمتری واسه ھضم اون، تولید می کنه. هم اینکه، آووکادو پر از پتاسیمه و الکترولیتای از دست رفته به وسیله تعریق رو جبران می کنه.

.

منبع : pezeshk.us

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت

  • مطالب در رابطه
  • ۸ راه موثر واسه داشتن یه رژیم غذایی سالم
  • ۵ ترفند طبیعی واسه داشتن پوستی سرحال در تابستون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *