آشنایی با ۹ غذای مخصوص جهت پیشگیری از سرطان | بیماری

: آشنایی با ۹ غذای مخصوص جهت پیشگیری از سرطان

: آشنایی با ۹ غذای مخصوص جهت پیشگیری از سرطان

پیشگیری از سرطان ٬ راه های جلوگیری از دچار شدن به سرطان

انجمن سرطان آمریکا پیشنهاد می کنه که شما نیاز به دریافت روزانه دست کم ۵ وعده میوه و سبزیجات، و دنبال کردن رژیم غذایی سالم واسه کنترل وزن و واسه جلوگیری از دچار شدن به سرطان دارین.

این در حالیه که به گفته محققان، در کنار این پیشنهادا، مواد غذایی بخصوصی هستن که در برابر شکلای جور واجور سرطانا از شما مراقبت می کنن.

سیر: تحقیقات زیاد نشون دادن که مصرف سیر واسه پیشگیری از شکلای جور واجور سرطان ها مخصوصا سرطانای گوارشی مانند معده، مری، و روده بزرگ خوبه. کارشناسان هنوز نمی دونن که مصرف چه مقدار سیر در روز واسه پیشگیری از سرطان خوبه ولی خوردن دست کم یه حبه از اونو پیشنهاد می کنن.

شکلای جور واجور توتا: به عنوان یه درمان خوشمزه، توتا خاصیت عجیب ضد سرطانی دارن. شکلای جور واجور توتها شامل آنتی اکسیدان های قوی واسه مقابله با رادیکالهای آزادی هستن که به سلولا آسیب می رسونن. ترکیبات موجود در توتا هم اینکه منتهی به جلوگیری از رشد و گسترش سرطانا می شه.

گوجه فرنگی: بعضی تحقیقات نشون داده که مصرف گوجه فرنگی منتهی به مراقبت از مردان در برابر دچار شدن به سرطان پروستات می شه. گوجه فرنگی شامل غلظت بالایی از یه آنتی اکسیدان موثر به نام لیکوپنه که منتهی به کاهش خطر دچار شدن به شکلای جور واجور مریضی ها از جمله سرطان می شه.

پیشگیری از سرطان ٬ جلوگیری از دچار شدن به سرطان

سبزیجات: شکلای جور واجور سبزی ها از جمله کلم بروکلی، گل کلم، اسفناج و … خاصیت ضد سرطانی دارن. اجزای تشکیل دهنده این سبزیجات منتهی به مراقبت از سلولا در برابر رادیکالای آزاد می شه. مصرف این سبزیجات هم اینکه رشد تومورها و گسترش سرطان رو متوقف می کنه.

چای سبز: این نوع چای شامل آنتی اکسیدانی قوی به نام کاتچینه که به روشای جورواجور منتهی به پیشگیری از سرطان می شه؛ از جمله حفاظت از سلولا در برابر رادیکالهای آزاد. تحقیقات هم اینکه نشون داده که کاتچین باعث کوچیک شدن تومور هم می شه. در مقایسه با چای مشکی و سفید، چای سبز دارای بیشترین اندازه کاتچینه.

غلات سبوس دار: براساس گزارش موسسه تحقیقات سرطان آمریکا، غلات کامل شامل اجزای بسیار زیادی واسه مقابله با سرطانه؛ از جمله فیبر و آنتی اکسیدانا. تو یه مطالعه مشخص شد مصرف غلات به اندازه زیاد و هر روز، خطر دچار شدن به سرطان روده بزرگ رو کم می کنه. بلغور جوی دو سر، جو، برنج قهوه ای و نون سبوس دار نمونه ای از غلات کامل هستن.

زردچوبه: این ادویه نارنجی رنگ شامل کورکومینه و انجمن سرطان آمریکا اعلام کرده که مصرف اون می تونه خطر دچار شدن به سرطانا رو کاهش داده و رشد تومور رو متوقف کنه.

سبزیجات تیره رنگ: این سبزیجات منبع بسیار خوبی از بتاکاروتن و لوتین هستن و براساس گزارش موسسه تحقیقات سرطان آمریکا، مصرف اونا منتهی به جلوگیری از رشد بعضی از شکلای جور واجور سلولای سرطانی می شه.

انگور: تحقیقات گذشته نشون می دهد که این میوه در پیشگیری از سرطانایی مثل سرطان پروستات، سرطان ریه، سرطان کبد و سرطان سینه موثره.

منبع:salamatnews.com

.

منبع : abartazeha.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *