آشنا شدن با خواص برخی از میوه های نوبرانه پاییزی | تغذیه سالم

آشنا شدن با خواص بعضی از میوه های نوبرانه پاییزی

تغذیه

این میوه ها مقابله کننده با مریضی و بهبود خلق و خو ، محکم کننده استخوانا ، پیشگیری از بیماریای طولانی ،بهبود بینایی و ذهن شما رو تقویت می کنن. اونا رو بشناسین و در رژیم غذایی خود بذارین.

انار و گریپ فروت از جمله میوه های پاییزی هستن. این میوه ها پر از آنتی اکسیدان ها هستن. هم اینکه سیستم ایمنی رو تقویت می کنن و از شما در برابر دچار شدن به خیلی از بیماریا مراقبت می کنن.

در این مقاله تلاش داریم تا شما رو با خواص بعضی از میوه های نوبرانه پاییزی آشنا کنیم. پس بهتره از این میوه های عالی و خواص خیلی زیاد اونا غافل نشید.

انار، مناسب واسه پوست شما

انار میوه ای پاییزی و خیلی خوبه. این میوه پر از فیبر محلول و نامحلوله. که باعث بهتر شدن حرکات روده، کاهش وزن، کنترل کلسترول، بهبود سیستم ایمنی و مراقبت در برابر سرطان می شه.

انار پر از آنتی اکسیدانا از جمله الاژیتانین، گراناتین، تانن و … هستش. به خاطر همین خطر دچار شدن به بیماریای قلبی رو کم می کنه. واقعا انار ظرفیت آنتی اکسیدانی خیلی بالایی داره و واسه مقابله با سرطانا گزینه خیلی خوبیه.

انار ویتامین C زیادی داره. در نتیجه واسه بهبود سیستم ایمنی بسیار مناسبه و اثرات به وجود اومده به وسیله افزایش سن مانند چین و چروک ها روی پوست رو کم می کنه. هم اینکه روند پیری رو از جا در آورد می کنه. انار واسه مراقبت پوست در برابر اشعه خورشید بی نظیره؛ مناسب واسه پوستای خشک هستش و از مواد موثر موجود در اون واسه جفت و جور اجناس مرطوب کننده پوست استفاده می شه. هم اینکه انار پوستای حساس رو در برابر جوش مراقبت می کنه. تحقیقات زیاد اثرات مواد موثر موجود در انار رو در پیشگیری از سرطان پروستات، سرطان سینه، سرطانای پوست، لنفوما، دیابت و… ثابت کردن. انار باعث بهتر شدن اشتها، بهبود آنمی و آرامش بیماریای التهابی می شه.

واسه داشتن قلبی سالم گریپ فروت رو دریابید

در تحقیقی که واسه تعیین اندازه تاثیر گریپ فروت بر لاغری صورت گرفت، مشخص شد مصرف همیشگی گریپ فروت باعث کاهش وزن می شه. فاکتورهای متابولیکی و وزن ۹۱ مرد و زن چاق اندازه گیری شد. بعد گروهی از این افراد طی۱۲ هفته دائم گریپ فروت مصرف کردن. بعد از این دوره، وقتی فاکتورهای متابولیکی و وزن این افراد رو اندازه گیری کردن، مشخص شد؛ حساسیت به انسولین در آدمایی که گریپ فروت مصرف می کردن، زیاد می شه. واقعا سلولای اونا به انسولین جواب میدن و احتمال دچار شدن به دیابت در این افراد کم میشه. این افراد هم اینکه کاهش وزن بهتری داشتن و حدود ۲ کیلوگرم کاهش وزن طی ۱۲ هفته رو تجربه کردن.

مصرف روزانه مرکبات و از جمله گریپ فروت خطر دچار شدن به سکته رو کم می کنه. طی تحقیقی مشخص شد، زنائی که گریپ فروت مصرف می کردن ۲۰ درصد حمله قلبی کمتری داشتن. مخلوطی از مود مغذی مانند فیبر، پتاسیم، لیکوپن، ویتامین C و کولین در گریپ فروت همه کمک می کنن تا قلب سالمی داشته باشین. مصرف گریپ فروت باعث کاهش سطح لیپیدهای خونی مخصوصا تری گلیسرید می شه. به نظر می رسه اضافه کردن گریپ فروت به رژیم غذایی آدمایی که از گرفتگی عروق رنج می برن، پیشنهاد مناسبی باشه.

دریافت مقادیر زیادی پتاسیم از راه مصرف گریپ فروت با کم شدن خطر سکته در ارتباطه و مصرف همیشگی گریپ فروت باعث کاهش تشکیل سنگای کلیوی می شه. با مصرف گریپ فروت تحلیل توده ماهیچه ای و کاهش توده استخوانی کمتر دیده شده.

گریپ فروت یه میوه ضدسرطانه. چون پر از ویتامین C هستش. ویتامین C یه آنتی اکسیدان بسیار قویه که در برابر سرطانای زیاد مراقبت بوجود میاره. هم اینکه لیکوپن موجود در گریپ فروت باعث کاهش سرطان پروستات می شه. از طرفی مواد غذایی که پر از بتاکاروتن و ویتامین C هستن ( مانند گریپ فروت) باعث کاهش خطر دچار شدن به سرطان مری می شن.

گریپ فروت میوه ای مناسب واسه داشتن پوستی سالم و سرحاله. ویتامین C به خصوص وقتی به صورت طبیعی و از راه مرکبات دریافت شه به نسبت وقتی که این ویتامین رو از راه مکملا دریافت کنین، می تونه از آسیبای پوستی که در نتیجه خورشید و آلودگی باشه، مراقبت ایجاد کنه. هم اینکه از چروکیدگیای به وجود اومده به وسیله افزایش سن مراقبت می کنه و باعث بهتر شدن بافت پوست و شفافیت پوست می شه. چون ویتامین C نقش حیاتی واسه تولید کلاژن داره که باعث استواری و قوام پوست می شه. از طرفی گریپ فروت باعث آبرسانی مناسب به سلولای بدن و از جمله پوست می شه. گریپ فروت پر از ویتامین A هستش که واسه داشتن پوستی سرحال نباید از این ویتامین غافل شد.

به دانه، بهبود گلودرد

دانه های به پر از تانن، شکر، پکتین، مالیک اسید، آمیگدالین و … هستن. دمنوش جفت و جور شده از این دانه ها خاصیت آروم بخشی داره. بی خوابی رو درمان می کنه و تنشای عصبی رو آرامش می بخشه. هم اینکه پکتین موجود در این دانه ها واسه درمان جراحات، سوختگیا، سرفه، گلودرد و بقیه مشکلات تنفسی کاربرد داره. اگه از گلودرد، سرفه و التهاب مخاط گلو که در فصل پاییز بسیار شایعه رنج می برید دانه های به رو دریابید. این دانه های کوچیک رو در آب جوش حل کرده و اونو صبح هنگام و به صورت ناشتا مصرف کنین.

پسته تازه؛ کاهش کننده فشارخون

پسته تازه پر از پتاسیم، چربیای تک اشباع نشده و فیتواسترولا هستش. در نتیجه می تونه واسه کاهش کلسترول و کاهش فشارخون استفاده بشه. پسته به دلیل دارا بودن مقادیر خیلی از آنتی اکسیدانا واسه مقابله با سرطانا بسیار مناسبه. هم اینکه پر از مس، منیزیم و ویتامین B۶ه و باعث تقویت سیستم ایمنی واسه مقابله با شکلای جور واجور عفونتا و بیماریا می شه.

شاید شمام شنیده باشین که پسته رو به عنوان یه ماده غذایی خون ساز معرفی می کنن، دلیل این مسئله اینه که پسته دارای مقادیر زیادی ویتامین B۶ه. که این ویتامین واسه ساخته شدن گلبولای قرمز خون لازمه. هم اینکه مصرف پسته به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین E واسه پوست مناسبه و پوست شما رو از اثرات داغون کننده اشعه ماوراء بنفش مراقبت می کنه.

.

منبع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *