آشنا شدن با خواص شگفت انگیز چیا دانه | تغذیه سالم

آشنا شدن با خواص عجیب چیا دانه

تغذیه

این دانه های کوچیک به دلیل توانایی شون در نابود کردن احساس گرسنگی و افزایش انرژی معروف شدن

تغییر فصل از تابستون به پاییز باعث می شه میل بدن به مصرف خوراکی های پرکالری و چرب بیشتر شده و در نتیجه جلوگیری از زیاد شدن وزن به رقابت جدی واسه افراد تبدیل می شه.

با این وجود اضافه کردن دانه چیا به رژیم غذایی می تونه از راه تامین مواد مغذی بدن اندازه اشتها رو کم کنه.

این دانه های کوچیک به دلیل توانایی شون در نابود کردن احساس گرسنگی و افزایش انرژی معروف شدن. هر گرم از دانه های چیا شامل ۴۸۶ کالریه. هم اینکه حدود ۲۸ گرم از دانه های چیا شامل ۱۱ گرم فیبره که یه سوم اندازه فیبر مصرفی پیشنهاد شده در روز رو شامل می شه.

یافته های تحقیقات(Studies) قبلی حاکیست رژیمای غذایی شامل فیبر بالا با کاهش وزن در رابطه هستن. در یکی از این بررسیا اومده مصرف ۳۰ گرم فیبر خوراکی در روز به کاهش وزن، پایین اومدن فشار خون و بهبود عکس العمل بدن به انسولین کمک می کنه.

فایده های درمانی دانه های چیا واسه سلامتی از نقش اون در کنترل قند خون گرفته تا برخورداری از پروتئین می تونه به جلوگیری از زیاد شدن وزن کمک کنه.

به گفته کارشناسان(experts)وجود پروتئین در دانه های چیا باعث می شه فرد زودتر احساس سیری کنه و تمایل کمتری به خوردن داشته باشه. هم اینکه این دانه سطح قند خون رو ثابت نگه می داره. در واقع تغییر در سطح قند خون باعث می شه میل به مصرف مواد قندی زیاد شه و نبود ثبات قند خون، زیاد شدن وزن و خطر دچار شدن به دیابت رو به دنبال داره.

دانه های چیا به دلیل برخورداری از فیبر خوراکی یبوست رو هم برطرف می کنن. هم اینکه این دانه ها به دلیل داشتن پروتئین گزینه مناسبی واسه قبل و بعد از ورزش کردن هستن.

علاوه بر اینا وجود آمینواسید در دانه های چیا به جذب پروتئین در بدن و کاهش وزن کمک می کنه.

.

منبع : pezeshk.us

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *