آشنا شدن با خوراکی های سرشار از زینک | تغذیه سالم

آشنا شدن با خوراکیای پر از زینک

تغذیه

اجناس لبنی ضمن اینکه پر از کلسیم هستن، زینک فراوون دارن طوری که یه فنجون شیر کم چرب یا بدون چربی یه میلی گرم زینک داره و ۱۷ درصد نیاز روزانه به این ماده معدنی رو برآورده می سازه. این در حالیه که یه فنجون ماست کم چرب یا بدون چربی ۲,۲ میلی گرم زینک داره و ۲۰ درصد نیاز روزانه به این ماده معدنی رو برآورده می سازه.ماده معدنی زینک واسه رشد و بازسازی بافتا لازمه و در خیلی از مواد غذایی که روزانه مصرف می کنین، پیدا میشه:

لوبیا

یه دوم فنجون لوبیای قرمز تیره شامل ۰,۹ میلی گرم روش و ۶ درصد اندازه نیاز به این ماده معدنی رو برآورده می سازه. لوبیا هم اینکه پر از آنتی اکسیدان ها و آهنه.

بلغور جوی دوسر

یه دوم فنجون از بلغور جو شامل ۱,۶ میلی گرم از راه و منبع خوبی از فیبر، ویتامینا و بقیه مواد معدنی حساب می شه.

آجیل و دانه ها

مغزها و دانه های یکی دیگه از منابع بزرگ زینک هستن. مثلا، مصرف هر اونس دانه کدو تنبل، ۱۵ درصد نیاز روزانه شما به زینک رو برطرف می کنه. یه قاشق از دانه های چیا هم شامل ۰,۵ میلی گرم زینکه.

مرغ

گوشت مرغ فقط شامل پروتئین نیس بلکه منبع به درد بخور واسه تامین زینک هم به حساب می آید. واسه جذب بیشترین حد مواد مغذی اون، از مرغ بدون پوست استفاده کنین. فقط ۹۰ گرم مرغ بدون پوست کباب پز شده می تونه زینک روزانه افراد رو تامین کنه.

شکلات تلخ

ممکنه شکلات تلخ به محبوب ترین منبع تامین زینک واسه شما بدل شه، اما باید یادتون باشه که شکلات تلخ نمی تونه به تنهایی نیاز بدن رو تامین کنه، هم اینکه اینکه باید اندازه قند و کالری اونو دقیقا محاسبه کنین و روزانه فقط یه تیکه شکلات بخورین.

گوشت گاو

هر ۱۰۰ گرم گوشت گاو شامل ۸,۶ روش. به خاطر همین هم می توان گفت که گوشت گاو منبع طبیعی زینک حساب می شه. کلا با داشتن یه برنامه غذایی سالم و متعادل مشکلی واسه جذب نیاز روزانه به این ماده معدنی پیش نمی آید.

ماست

اجناس لبنی ضمن اینکه پر از کلسیم هستن، زینک فراوون دارن طوری که یه فنجون شیر کم چرب یا بدون چربی یه میلی گرم زینک داره و ۱۷ درصد نیاز روزانه به این ماده معدنی رو برآورده می سازه. این در حالیه که یه فنجون ماست کم چرب یا بدون چربی ۲,۲ میلی گرم زینک داره .

غلات غنی شده صبحونه

کلا یه وعده از اونا ۳,۸ میلی گرم زینک داره و ۲۵ درصد نیاز روزانه به زینک رو برآورده می سازه. برچسب پشت محصول رو بررسی کنین تا فهمیده باشین غلات محبوب صبحونه شما شامل چقدر مواد مغذیه. واسه حصول نتیجه بهتر، غلات صبحونه ای رو انتخاب کنین که دست کم شامل ۵ گرم فیبر باشه.آرزو امروز

.

منبع : pezeshk.us

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *