آشنا شدن با نحوه صحیح مصرف ۹ گزینه غذایی | تغذیه سالم

آشنا شدن با چگونگی درست مصرف ۹ گزینه غذایی

تغذیه

انتخاب سالم ترین و مفیدترین مواد غذایی بدون در نظر گرفتن چگونگی درست مصرف اونا، نمی تونه شما رو از همه فواید و مواد مغذی موجود در اونا بی نیاز کنه.

به نقل ازhealthنحوه به کار گیری چند نمونه سالم ترین گزینه های غذایی رو بشناسین تا از تموم فواید تغذیه ای اونا بهره مند شید:

غلات کامل: غلات کامل و شامل سبوس مانند شکلای جور واجور لوبیا، شامل آنتی اکسیدان هایی به نام فیتات هستن که به ویتامینا و مواد معدنی در غذاها وصل می شه و از جذب اونا جلوگیری می کنه. پس همیشه این غلات رو قبل از مصرف در آب بذارین و بذارین یه مدت بگذره تا فیتات موجود در اونا از بین بره.

ماست: ماست شامل آبه که خیلیا راغب به مصرف اون نیستن. این در حالیه که این مایع شامل پروتئین، ویتامین ب ۱۲ و فسفره. پس ماست رو با آب موجود در اون مخلوط کنین و از گرما دادن اون با غذاها هم دوری کنین چون باکتریای به درد بخور موجود در اون، در اثر گرما از بین می رن.

گوجه فرنگی: لیکوپن موجود در گوجه فرنگی ضد سرطان و ضد بیماریای قلبی است اما بهتره واسه بهره بردن از این فواید، گوجه فرنگی رو بپزید.

مارچوبه: این سبزی مهم رو آب پز نکنین. این کار باعث خارج شدن ویتامین ث موجود در مارچوبه می شه. بهتره این سبزی رو بخارپز و در آخر کبابی کنین. آب مارچوبه رو که بخارپز شده، دور نریزید و از اون واسه جفت و جور سوپ و سس استفاده کنین تا از ویتامینا و مواد معدنی موجود در اون بهره ببرین.

دانه کتون: این غلاف شامل تعداد خیلی از خواص درمانیه ضمن این که منبع غنی از فیبر، امگا ۳، و لیگنان؛ ماده شیمیایی گیاهی هم حساب می شه که خاصیت ضد سرطان داره. بدن ما قادر به هضم این دانه نیس و پس واسه به کار گیری خواص تغذیه ای اون، این دانه رو آسیاب کنین تا بخشای مهم اون از بین نرن.

چای مشکی: قبل از این که مقادیری شیر به چای خود اضافه کنین، این رو بدونین که تحقیقات نشون داده اضافه کردن لبنیات به چای مشکی، خواص آنتی اکسیدانی چای رو نابود می کنه. پروتئینای شیر به ترکیب موجود در چای مشکی که کاتچین اسمشه می چسبد و ترکیبات به درد بخور چای رو نابود می کنه.

کلم بروکلی: این نوع کلم پر از ویتامین ث، کلروفیل، آنتی اکسیدانا و ترکیبات ضد سرطانیه. پس اونو به شکل بخارپز و یا آب پز استفاده کنین و از سرخ کردن اون دوری کنین تا باعث از دست رفتن مواد مغذی موجود در این سبزی نشید.

توت فرنگی: چاقو زدن به توت فرنگی و یا خرد کردن اون، منتهی به کاهش جذب ویتامین ث و آنتی اکسیدانای موجود در این میوه می شه. ویتامین ث موجود در توت فرنگی به نور و اکسیژن حساسه و وقتی در برابر اونا قرار میگیره، سیر از بین رفتن داره. اگه قراره میوه هایی مثل توت فرنگی رو خرد کرده و بعد استفاده کنین، بهتره اصلا قید خوردن اونو بزنین.

سیر: برعکس توت فرنگی که شامل ویتامین ث بوده و در برابر نور حساسه، آلیسین موجود در سیر که خواص ضد سرطانی داره، با قرار گرفتن در برابر نور و هوا، بیشترین اندازه تاثیر رو داره. سیر رو خرد کرده و بعد اونو به مدت ۱۰ دقیقه در برابر هوا بذارین.

.

منبع : pezeshk.us

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *