آشنا شدن با هله هوله سالم و مفید / کپسولی به نام کشمش | تغذیه سالم

آشنا شدن با هله هوله سالم و به درد بخور / کپسولی به نام کشمش

آشنا شدن با هله هوله سالم و به درد بخور / کپسولی به نام کشمش

تغذیه

شمام از اون دسته آدمایی هستین که وقتی وارد خونه میشین یا پای تلویزیون میشینین، دوست دارین فورا خودتون راو با یه خوردنی مشغول کنین

هله هولهای سالم یا میان وعده ها، نقش مهمی در تغذیه درست دارن که در زمانهای جور واجور ​نیازای بدن رو تامین می کنن، در بسته سلامت امروز با هله هولهای سالم آشنا میشین.

شمام از اون دسته آدمایی هستین که وقتی وارد خونه میشین یا پای تلویزیون میشینین، دوست دارین فورا خودتون راو با یه خوردنی مشغول کنین؟ خشکبار یکی از بهترین جایگزینا واسه چیپس و پفک هست!

کپسولی به نام کشمش

خوردن کشمش شما رو از پوکی استخون در امان نگه می داره و آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B به بدن تون می رساند. خوردن کشمش استرس هاتون رو کم می کنه و واسه فعالیتای روزانه تون به شما انرژی (Energy)میده.

هر چند چای ممکنه روند جذب آهن رو کم کنه اما مطمئناً مصرف کشمش با چای خیلی بهتر از مصرف قند است.

به یاد برنجکای قدیم

برنجک خونگی یه میان وعده مناسب واسه بچه هاییه که در سن رشد قرار دارن. واسه درست کردنش کافی(Enough) است چند پیمانه برنج رو به مدت چند ساعت خیس کنین. بعد از خشک شدن به طور کامل، تو یه تابه روغن کنجد یا ذرت بریزین و اونو کمی تفت بدین تا پف کنه. دانه های برنجک به همراه گردو می تونه ترکیب خوشمزه و مفیدی باشه. همین حالا دست به کار شید.

گندمک، جرقهای خونگی

این روزا بعضی از کارخانجات، گندمک رو به شکل صنعتی تولید می کنن اما درست کردن اون راحت و بی دردسره. کافیه مقداری گندم رو بپزید و پس از خشک شدن تو یه تابه روغن کنجد یا ذرت بریزین و اونو تفت بدین. در آخر می تونین کمی عسل به اون اضافه کنین. بیشتر بچه ها دوست دارن گندمک رو با شیر بخورند. در این صورت بهتره شیر رو به جای شکر با عسل شیرین کنین تا خواص بیشتری به عصرانه شون اضافه بشه.

فشارخون دارین؟ شاهدانه بخورین

خوردن شاهدانه تاثیر ضدافسردگی داره و سیستم ایمنی بدنتون رو هم زیاد می کنه. ضمن اینکه این دانه خوشمزه به حفظ سلامت پوست و موی شمام کمک می کنه.

توت سفید بخورین

توت سفید پر از آهن و ویتامین C هستش. پس کم خونا از خوردن اون غافل نشن. ضمن اینکه قند طبیعی اون ضرر نداره و به خاطر داشتن فیبر، ملین خوبی واسه دستگاه گوارش هستش.

سویاخور شید

سویا پر از کلسیم است و علاوه بر اون به جذب این ماده حیاتی در بدنتون هم کمک می کنه. آجیل سویا، بدن شما رو در برابر عفونتا مقاوم می کنه و یه خوراکی مقرون به صرفه هستش.

کنجد فقط واسه روی سنگک نیس

کنجد پر از زینکه و شما با خوردن اون از مصرف قرصای این ماده بی نیاز میشین. پیشنهاد می کنیم مخلوط کنجد و شاهدانه رو حتما امتحان کنین. ضمن اینکه می تونین ارده (کنجد نرم و ساییده) به همراه عسل رو به عنوان یه وعده مقوی و خوشمزه به برنامه غذایی تون اضافه کنین.

چیپس، پفک، شکلای جور واجور اسنکا، ویفرها، شکلاتا و… همه از جمله تنقلات فانتزی غیر لازمه که به جهت دارا بودن نمک، روغن، مواد طعم دهنده، رنگ دهنده، مواد شیرین و نگه​دارنده محدودیت مصرف داره. نمک زیاد این اجناس دلیل آسیب به کلیه ها و پرفشاری خون می شه. رنگای به کاررفته باعث بروز مشکلات رفتاری، اضطراب، تندخویی و حساسیت شده و روغنای چند بار مصرف سرخ کردنی طی حرارتای بالا با ایجاد رادیکالای آزاد پراکسید، مواد سرطان زایی رو بوجود میاره که مصرف دراز مدت اون دلیل ابتلای مصرف کننده به انواعی از سرطانا می شه. به خاطر همین،​ بهتره، خونواده ها میان وعده های سالم رو جانشین هله هولهای ناسالم و صنعتی کنن.

.

منبع : pezeshk.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *