آشنا شدن با پلات | میوه حاصل از پیوند درخت زردآلو و آلو | تغذیه سالم

آشنا شدن با پلات ، میوه حاصل از پیوند درخت زردآلو و آلو

تغذیه

یه درخت آلو رو با یه درخت زردآلو پیوند بزنین و یه میوه باحال به نام پلات رو به دست بیارین. آزمایشگاه ژنتیک Floyd Zaiger اولین پلات رو درست کرد و ۲۰ گونه دیگه رو هم رشد داد. مانند تموم اجناس تازه، پلاتا منبع خوبی از مواد مغذی هستن.

سبک و شیرین

یه میوه متوسط تقریبا ۸۰ کالری انرژی داره که اونو به یه میان وعده سبک، سالم و ایده آل تبدیل می کنه. این میوه دارای چربی یا کلسترول نیس، اما قند اونا به صورت غیرعادی زیاده و در هر عدد حدود ۱۵ گرمه.

بهبود سلامتی

پلاتا منبع خوبی از فیبر در رژیم غذایی و مقدار ۳ گرم در هر میوه س که واسه حرکات منظم روده و سلامت کلی دستگاه گوارش لازمه . فیبر به افزایش مدفوع ما کمک می کنه و هضم غذا رو آسون کردن می کنه. این می تونه روند گوارش رو تسریع کرده، حرکات روده ای رو تنظیم کنه و سیستم گوارش رو سالم نگه داره. فیبر هم اینکه یبوست، نفخ، اسهال و گرفتگی عضلانی، همراه با بیماریای جدی مانند مریضی کرون، زخم معده و سرطان روده بزرگ رو کم می کنه. در آخر، فیبر میتونه به کاهش بیماریهای قلبی کمک کنه، چون مانع جمع شدن کلسترول زیادتر از اندازه در دیواره های عروق و رگهای خونی میشه.

ویتامینا و بقیه مواد مغذی

پلاتای متوسط شامل ۶ درصد ویتامین A و ۱۰ درصد ویتامین C روزانه س. هم اینکه این میوه دارای ۱ گرم پروتئینه. پلاتا و بقیه اجناس تازه به دریافت روزانه مایع شما کمک می کنه؛ چون خیلی از میوه ها و سبزیجات شامل درصد زیادی آب هستن. ویتامین C حافظ سلامتی ماست هم اینکه متابولیسم ما رو تنظیم می کنه و سرعت ایجاد بافتای نوین و بهبود زخم هامون رو زیاد می کنه. این ویتامین بخش مهمی از بافت اسکاره و هم اینکه نقش مهمی در تولید بافت عضلانی، غضروف، بافت دندانی، پوست، تاندونا و عروق خونی بازی می کنه!

.

منبع : pezeshk.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *