آشنا شدن با ۵ ماده غذایی مفید برای سلامت چشم ها | تغذیه سالم

آشنا شدن با ۵ ماده غذایی به درد بخور واسه سلامت چشما

تغذیه

واسه داشتن چشمانی دلپذیر و قوی باید علاوه بر رعایت اصول سلامت چشم به فکر تغذیه ای اصولی واسه سلامت چشما هم باشین. در این مقاله با ما همراه شید تا ۵ ماده غذایی به درد بخور واسه سلامت چشما رو معرفی کنیم.

هویج

شاید شنیدین که هویج و دیگر میوه های نارنجی رنگ و سبزیجات سلامتی چشم رو زیاد کرده و از بینایی مراقبت می کنن. بتا کاروتن، یه جور ویتامین A که به این مواد غذایی رنگ نارنجی می بخشه به شبکیه و دیگر نقاط چشم کمک می کنن تا به آرومی عمل کنن.

سبزیجات

تحقیقات نشون میده سبزیجات شامل آنتی اکسیدان لوتئین و زیگزانتین هستن که به کاهش خطر دچار شدن به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید کمک می کنه.

تخم مرغ

به گفته پل دورتی، مدیر پزشکی بینایی لیزری در لس آنجلس، زرده منبع اصلی تولید لوتئین و زیگزانتین و روش و به کاهش خطر دچار شدن به دژنراسیون ماکولا کمک می کنه.

مرکبات و شکلای جور واجور توتا

این میوه ها سرشاز از ویتامین C هستن و به خاطر کاهش خطر دچار شدن به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مصرف می شن.

بادام

بادام غنی از ویتامین E هستش و باعث کاهش آسیب دژنراسیون ماکولا می شه. یه مشت بادام (یه اونس) نصف دوز روزانه ویتامین ای روزانه رو جفت و جور می کنه.

ماهیای چرب

ماهی تن، ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی و ماهی کولی پر از DHA، اسید چرب موجود در سطح شبکیه چشم، هستن. جیمی لی، مدیر جراحی انکساری در مرکز پزشکی مونته فیور در شهر نیویورک میگه مقدار کم این ماده باعث سندرم خشکی چشم می شه.

مجله سلامت

.

منبع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *