آشنا شدن با ۷ ادویه لاغر کننده | تغذیه سالم

آشنا شدن با ۷ ادویه لاغر کننده

آشنا شدن با ۷ ادویه لاغر کننده

تغذیه

مصرف بعضی چاشنیای غذایی یه راه ساده و آسون واسه سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن و از دست دادن چربیای اضافه س.

اودیه ها نه فقط منتهی به بهتر شدن کیفیت سلامت می شن بلکه از بیماریای طولانی مثل فشار خون بالا، دیابت نوع ۲، حمله قلبی، و … پیشگیری می کنن و مصرف منظم بعضی از اونا راهی به درد بخور واسه کاهش وزن است.

زیره: این ادویه متابولیسم رو زیاد می کنه و علاوه بر کاهش وزن، طیف بزرگی از خواص رو داره از جمله: بهبود روند هضم، کاهش التهاب و نابود کردن نفخ، جلوگیری از یبوست، و نابود کردن بافتای چربی.

فلفل مشکی: واسه کوتاه کردن دوره کاهش وزن، شما می تونین فلفل مشکی رو هر روز در رژیم غذایی تون بذارین. علاوه بر این نقش این ادویه در سرعت بخشیدن به فرایندهای گوارشی، کاهش تولید گاز، جلوگیری از کم آبی بدن، تنظیم فشار خون و … شناخته شده.

هل: توانایی این ادویه در کمک به روند گوارش و بهبود کارکرد سوخت و ساز باعث می شه واسه کاهش وزن ایده آل باشه. تحقیق نشون داده است که طعم خوشمزه و بوی هل هم روشی فوق العاده واسه آرامش افسردگی به طور طبیعیه.

خردل: دانه های خردل با افزایش دمای بدن، منتهی به افزایش سوخت کالری می شه. شما می تونین سه قاشق چای خوری از دانه های خردل رو قبل از شروع تمرینات ورزشی بخورین تا از امتیازات اون در از دست دادن کالری بیشتر بهره ببرین.

زردچوبه: تحقیقات نشون داده که این ادویه می تونه تشکیل بافت چربی رو کم کنه پس مصرف اون راه خوبی واسه جلوگیری از اضافه وزن هم هست. مصرف زردچوبه واسه پیشگیری از دیابت و جلوگیری از افزایش مقاومت به انسولین هم خوبه.

زنجبیل: نه فقط نقش مهمی در سوزوندن چربی های اضافه داره، بلکه به لطف خواص ضد التهابی اش، دستگاه گوارش رو آروم می کنه. آسونترین راه اینه که هر روز یه فنجون چای زنجبیل رو در وعده صبحونه استفاده کنین. جالبه بدونین که زنجبیل می تونه مانع چاقی به وجود اومده به وسیله رژیمای غذایی پر از چربی شه و میشه از زنجبیل به عنوان مکملی واسه درمان چاقی استفاده کرد.

دارچین: دارای امتیازات سلامتی خیلی از جمله کاهش سطح اسید بدن، تنظیم روند هضم، مقابله با آنفلوآنزا، کاهش سطح قند خون و تنظیم اندازه تری گلیسیرید و کلسترول بد و در آخر افزایش متابولیسم است. واسه به کار گیری این امتیازات، دارچین رو به دسرها اضافه کنین. راه دیگه، نوشیدن چای دارچین به طور روزانه س.همشهری

.

منبع : pezeshk.us

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *