ارزش ویژه برند/:پایان نامه تبلیغات دهان به دهان

ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود نداره. بلکه این ارزش تو ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار داره و برنده که این ارزش رو تو ذهن اونا مربوط می سازه. پس، به طور عجیبی، تموم شکل های جور واجور سازمانها و افراد تمایل دارن که به صورت یه برند مدیریت شن(کاپفرر، ۲۰۰۸).

در محیط رقابتی الان، بیشتر محققین می گن که برند بخش مهمی از یه کار و کاسبی و داراییای یه بنگاه رو تشکیل میده و خیلی از کسب و کارا علاقمند هستن که یاد بگیرن چیجوری یه برند موفق بسازن. یکی از چیزای مهم ایجاد برندی قوی شناخت هر کدوم از عوامل ایجاد کننده ارزش خاص برنده(سلیمانی، ۱۳۸۹).

امروزه خیلی از سازمانا به این باور رسیدن که یکی از با ارزش ترین دارایی هاشون برنده های اجناس و خدمات اوناس. در دنیای پیچیده و پرچالش امروزی، هممون چه به طور فردی یا به عنوان مدیران کسب و کارا، با گزینه هایی رو به رشد و کاهش زمان واسه اراده کردن و انتخاب مواجه هستیم. بر این پایه، توانمندیای برنده ها در ساده سازی اراده کردن مشتریا، کاهش خطر و تعریف انتظارات اونا بسیار ارزشمنده. یکی از چیزای مهم مدیریت ارشد هر سازمان ایجاد برنده های قدرتمندیه که ضمن عمل به وعده ها و تعهدات، قدرت و توانمندیای خود رو در طول زمان پیشرفت بدن(کلر، ۱۳۸۹).

ارزش خاص برند امتیازات بسیاری واسه شرکتا و تولید کنندگان داره، مثلا اگه برندی از ارزش خاص بالایی بهره مند باشه در این صورت مصرف کننده هدف رفتار مثبتی نسبت به برند داره که در نتیجه حاضره قیمت بالایی واسه محصول پرداخت کنه، خرید خود رو تکرار کنه، تبلیغات دهن به دهن واسه محصول انجام بده(کیم و هیون، ۲۰۱۰).

همه این رفتارای مصرف کننده موقعیت رقابتی و کارکرد مالی شرکت رو زیاد می کنه. ارزش خاص برند با ایجاد وفاداری در مصرف کنندگان احتمال انتخاب برند رو بالا می بره، شرکتا می تونن از این مزیت واسه پیشرفت مجموعه اجناس خود بهره ببرن. با گسترش برند موجود به اجناس جدید هزینه های تبلیغات واسه محصول جدید کاهش پیدا می کنه. از امتیازات دیگه ارزش خاص برند میشه به واگذاری حق امتیاز و لیسانس به بقیه شرکتا، تاثیر ارتباطات بازاریابی، تمایل فروشگاه های زنجیره ای به قرار دادن برند نامبرده در مجموعه اجناس خود، نبود حساسیت مصرف کنندگان به قیمت و کاهش آسیب پذیری شرکتا در مقابل رقبا و رکوردهای اقتصادی اشاره کرد(راج، ۲۰۰۹).

برنده ها می تونن با مشتریان خود رابطه برقرار کنن. وقتی که مصرف کننده در زندگی روزمره خود به دنبال برندی خاص جهت برآوردن خواسته هاش اقدام می کنه، به دنبال نامیه که رضایت اون رو جلب کنه(ویوتسو، ۲۰۰۹).

و این همون رابطه بین برند و مشتریاس که به صورت وفاداری برند مطرح می شه، که از موضوعات مهم تحقیق در مدیریت برنده(هابر، ۲۰۰۹).

نام هاى تجارى که هویت و اهداف خود رو مشخص و  جدا مى کنن و چهره اى قابل لمس و دوستانه از خود ارائه مى بدن می تونن که با مشتریان خود ارتباطى غنى و به درد بخور برقرار کنن و نه فقط بخشى از قلب و ذهن اونا بلکه بخشى از زندگى روزمره مصرف کنندگان رو تصرف کنن. علاوه بر اون وفادارى مشترى داراى جنبه رقابتى در بازار علایم تجارى هم هست مخصوصا که در بازارهاى تولیدى مشتریان وفادار به علایم تجارى مى تونن زندگی یه شرکت رو تضمین کنن و یا اون رو به نابودى بکشونن علامت گذارى با تاًکید بر ایجاد وفادارى، به شرکتا کمک مى کنه تا خود رو از نظر راهبردى براى آینده اثبات کنن و با غول هاى جهانى که بازارهاى جهانى رو تصرف کردن، به طور موًثر به رقابت بپردازند(تمپورال، ۱۳۸۲).

– Kapferer

– Kim & Hyun

– Rajh