اشکال تبلیغات آنلاین،پایان نامه تبلیغات آنلاین

عمل تشویق مردم به خرید اجناس و خدمات (از راه ) به کار گیری کانال موبایل به عنوان یه رسانه واسه حمل پیام تبلیغ. پیامای کوتاهی که پیامای کار و کاسبی به مشتری رو به دستگاه بی سیم منتقل می کنه.کانالی واسه مبارزات اختصاصی که کاربران رو برحسب اینکه کجا هستن، در زمان نیاز شون مورد هدف قرار میده. (صادق وزیری،۱۳۸۷)

  • خصوصیات منحصر بفرد تبلیغات موبایلی

شخصی سازی:

دستگاه های موبایل واقعا شخصی هستن. کامپیوترای شخصی خونگی، تو یه کتابخونه و یا کافی نت شاید به وسیله افراد مختلفی استفاده میشن و این در حالیه که دستگاه های موبایل تقریبا همیشه واسه یه شخص بوده و به وسیله اون شخص استفاده میشن. این ویژگی شخصی سازی مشتریان رو در تحویل اطلاعات، اجناس و خدمات طراحی شده واسه ارضای نیازای شخصی مشتریان ممکن می کنه (Turban et al,2006).

انعطاف پذیری: از اونجا که موبایل ذاتا قابل حمل و سیاره، بنابر این کاربر موبایل می تونه موقع دریافت و فرستادن اطلاعات، مشغول به هر فعالیتی مانند مسافرت یا ملاقات بقیه، باشه.

کم بودن مشکلات مربوط به جا و زمان: یکی از آشکارترین خصوصیات کانال موبایل، کم بودن مشکلات مربوط به زمان و مکانه. مزیت اساسی بازاریابی موبایل در سیار بودن اون هستش که کاربران می تونن اطلاعات رو هر زمان که مایل بودن، و در هر جایی که هستن، دریافت کنن. هر چند که معمولا ادعا می شه که مصرف کنندگان از راه اینترنت، هر زمان که بخوان می تونن با شرکت رابطه برقرار کنن، ولی در مقایسه با موبایل این ویژگی بسیار کمه. چون که مصرف کننده باید حتما پشت کامپیوتر باشه ولی در موبایل، دستگاه موبایل همیشه، همراه اونه. از طرفی اطلاع از محل قرار گرفتن فیزیکی یه مشتری تو یه زمان مشخص کلید طلایی سرویس دهی ربط داره. از اینطور خدماتی با عنوان خدمات مکان محور یاد می شه در مورد خدمات مکان محور در قسمتای آینده بیشتر توضیح داده می شه (Turban et al,2006).

حضور در همه جا: از راه دستگاه های موبایل، نهادهای تجاری می تونن در هر زمان و هر جایی که مشتری هست، به اون برسن. هم اینکه کاربران هم می تونن در هر زمان و هر مکان، اطلاعات مورد علاقه خود رو از راه اینترنت، بگیرن. حضور در همه جا به معنی دسترسی در هر زمان و هر مکانه، یه دستگاه موبایل می تونن به هنگام نیاز بدون توجه به مکان کاربر مورد استفاده قرار گیرند. حضور در همه جا، دسترسی به اطلاعات در شرایط لحظه ای که در دنیای کار و کاسبی امروزی و بازار مصرف کنندگان از اهمیت بالایی برخورداره رو راحت تر می کنه(Turban et al,2006).