عوامل مؤثر بر خرید آنی:/پایان نامه درمورد خرید آنلاین

 

۲-۱-۲-۳-۱) عوامل خارجی مؤثر بر خریدآنی

۲-۱-۲-۳-۱-۱)  قیمت کالا

قیمت پایین کالا و به کار گیری تخفیفات خاص هم از محرک­های اصلی خرید آنیه. هممون کاغذ­ها و نوشته­های زیادی رو روی شیشه مغازه­ها و فروشگاه­ها مشاهده کردیم که درصدای جور واجور تخفیف روی اون نوشته شده و همینطور برچسبای قیمت مانند ۹/۹۹ به جای واحد پولی تا ذهن مشتری رو به سمت قیمت پایین معطوف کنه. البته این خرید فقط واسه شکل های جور واجور پایین نیس و شکل های جور واجور گرون هم می تونن با در نظر گرفتن بودجه مشتری،به صورت آنی خریداری شن (داوندیال، ۲۰۰۹: ۲۱). مطالعه رفتار مصرف­ کنندگان نشون می­دهد که اونا واسه خرید کالاهایی که قیمت بالایی دارن، برنامه ریزی می­کنن و توجه زیادی نشون می­بدن. استرن (۱۹۶۲) در مطالعه­های خود فهمید کالاهایی که به صورت آنی خریداری می­شن، بیشتر ارزون قیمت هستن. لی (۲۰۰۸) هم در بررسی خود نشون داد که رابطه­ای منفی میان سطح قیمت محصول و اندازه خریدای آنی هست.

 

۲-۱-۲-۳-۱-۲) عمر کوتاه محصول

استرن در سال ۱۹۶۲ بیان داشت اون دسته از کالاهایی که قیمت پایین دارن  و یا عمر کوتاهی دارن، امکان بیشتری دارن تا به صورت آنی خریداری شن (منافی و نجفی پیراسته، ۱۳۸۷: ۸۶).

Applebaum William

Youn, S., & Faber, R.J.

Kacen, J. J., and Lee, J. A

Harmancioglu, Nukhet; Finney, R. Zachary; Joseph, Mathew.

Mihic, Mirela. And Kursan, Ivana