مزایای فناوری اطلاعات:"پایان نامه کسب و کار الکترونیک"

هنگام دریافت سفارش از مشتری کارمند فروش اطلاعاتی رو از مشتری دریافت می کنه (مانند نام و نام خانوادگی و … )

اطلاعات سفارش ایشون رو روی یه فرم مخصوص ثبت می شه. مدیر فروش یا مدیر اصلی سازمان پس از بررسی سفارش، قیمت رو اعلام می کنه و سفارش گیرنده با در نظر گرفتن نظر مشتری قرارداد رو منعقد می کنه. محاسبه زمان دقیق تحویل سفارش فرآیندی بسیار دشواراست، چون فروشنده یا مدیر فروش باید اطلاعات دقیقی در مورد برنامه تولید و هم اینکه اندازه تقریبی زمان لازم واسه تولید محصول لازم مشتری داشته باشه.

پس از ثبت سفارش دستور تولید واسه واحدای جور واجور سازمان، از جمله سالن تولید، انبار، بازرگانی و … به صورت جداگونه فرستاده می شه. پس از پیگیری مراحل جور واجور (آماده شدن زینک و …) سفارش واسه تولید به سالن تولید فرستاده می شه.

تو یه سیستم نوین با به کار گیری فناوری اطلاعات:

اطلاعات مشتری در صورت جدید بودن در کامپیوتر ذخیره میشه و این امکان رو به فروشنده میده که در صورت مراجعه دوباره اون مشتری به سازمان فقط با پرسیدن نام ایشون همه اطلاعات ایشون (که دسترسی به اونا مورد تایید مدیر سازمان باشه) در اختیار کارمند فروش قرار میگیره.

پرسنل فروش پس از ثبت اطلاعات سفارش با فشار دادن تنها یه دکمه، قیمت سفارش رو که طبق فرمول محاسبه قیمت در نرم افزار مربوطه محاسبه گردیده به مشتری اعلام می کنه. بعد فرم مربوط به قرارداد در نرم افزار تکمیل میشه و با در نظر گرفتن ثبت سفارشات قبلی در سیستم (که مستقیما به قسمت تولید متصله) زمان دقیق تحویل کار رو به مشتری اعلام میکنه. بعد دستور تولید به صورت خودکار پس از رسیدن اجناس نیاز به انبار به سالن تولید اعلام میشه و سفارش تولید می شه. (حواس جمع یزدان، ۱۳۸۱، ۵۷-۵۸)

۲-۷- فواید به کار گیری فناوری اطلاعات

۲-۷-۱- اتحاد سیستم