پایان نامه درباره تداعی برند:-اهمیت یک برند

علامت تجاری از نظر مصرف کنندگان جزء مهمی از کالا به حساب می‎‎رود و تعیین علامت تجاری به فایده و ارزش کالا می‎‎افزاید . مثلا بیشتر مصرف کنندگان یه بطری ادکلن وایت لنن رو به عنوان کالایی گرانقیمت و با کیفیت تلقی می‎‎کنن . اما اگه همین بطری بدون این علامت تجاری باشه حتماً اگر عطر مشابهی هم داشته باشه کالایی با کیفیت پایین تلقی می شه (کاتلر، ۱۳۸۵، ص ۳۵۱)

۲-۲-۸ مدیریت برند

همونجوریکه علم مدیریت سازمان می‎‎تونه مدیران موسسات تولیدی رو با به کار گیری وسایل مدیریتی مثل هدف گذاری، برنامه ریزی، هماهنگی، بسیج منابع و امکانات و کنترل کمک دهد تا به اهداف سازمان برسه، علم مدیریت برند هم مدیران رو قادر میسازد تا برنامه ریزی صحیحی رو هم جهت با رسیدن به اهداف نام تجاری بکنن، طوریکه بدون به هدر رفتن منابع اندازه رسیدن به اهداف بیشینه شه.مدیریت برند، مدیریت چیزیه که کمتر مشخصه. مدیریت برند یه هاله لایه ای نامرئی از معنی محصول رو محاصره می‎‎کنده. مدیریت برند، مدیریت تفاوتا هستش، نه اون طور که در صفحات داده ها هست بلکه، اون طور که در اذهان مردم وجود دارن(مارتی به نقل از هاشم زاده و همکاران، ۱۳۹۱، ص۴)

کاپفرر، مدیریت برند رو در داشتن روش هدف دار واسه برند خلاصه می‎‎کنه و بر این نکته که ایجاد برند قوی واسه یه شرکت لازمه، تاکید بسیار می‎‎کنه.

بر اساس گفته آلن میشل، مدیریت برند، باورها و ارتباطات شفاف، هدف دار و پایداریه که شرکتها بر اون پایه به ارزش آفرینی واسه مشتریان هدف خود پرداخته و انگار برند خود رو مدیریت می‎‎کنن. ایشون مدیریت رو جزء جدایی نا پذیر برند سازی معرفی می‎‎کنه.

Importance of Branding

Hills

Identity

Vaidyanathan & Aggarwal

Brand image

Cohen

Loyal

Experience

White linen

Marty