پایان نامه رفتار بازاریابی ویروسی:/تعریف بازاریابی دیجیتالی

بازاریابی دیجیتال شامل به کار گیری تکنولوژی هاییه که کانال های آنلاین رو واسه بازار جفت و جور می کنن:

  • وب، ایمیل، داده های اساسی، موبایل و وایرلس و تلویزیون دیجیتالی.

واسه دسترسی به این اهداف:

  • پشتیبانی از فعالیت های بازاریابی با هدف کسب سود و کسب مشتری از راه روند خرید چند کاناله و چرخه ی زندگی مشتری لازمه.

با به کار گیری این تاکتیک های بازاریابی:

  • تشخیص اهمیت هدف دار تکنولوژی های دیجیتال و پیشرفت یه راه و روش طراحی شده واسه جذب مشتری از راه ارتباطات الکترونیک و سنتی محقق می شه.

اولین بخش این نسخه مجموعه ای از وسایل ارتباطی رو نشون می دهد که کانال های آنلاین رو شکل میدن و بازاریابان الکترونیک از اون واسه ایجاد و گسترش روابط با مشتریان استفاده می کنن. این وسایل ارتباطی عبارتند از کامپیوترای شخصی، PDAها، تلفن های موبایل، تلویزیون دیجیتال و رادیو.

بعضی از این وسایل ارتباطی و پلات فرم ها از نظر تکنیکی بالا بوده و واسه شما هم آشنا هستن مانند سایت ها، موتورهای جستجو، ایمیل و پیام کوتاه. یکی از هیجان انگیزترین چیزها درباره ی کار در رسانه های دیجیتالی، معرفی وسیله ها و فوت وفن های جدیده که به خاطر ارتباطشونبا یه تیم خاص بازاریابی مورد آزمایش قرار گیرند.

خدمات وب محور که به افراد اجازه میدن ۱- یه پروفایل عمومی یا شبه عمومی در داخل یه سیستم به هم پیوسته بسازن ۲- فهرستی از کاربران دیگه رو که با اون ها در رابطه هستن، جفت و جور کنن و ۳- فهرست ارتباطشونرو با افراد دیگه در داخل سیستم مورد آزمایش بذارن.

بخش دیگری از تعریف بازاریابی دیجیتال نشون می دهد که این تکنولوژی نیس که بازاریابی دیجیتالی رو به پیش می راند بلکه کار و کاسبی مربوط به گرفتن مشتریان جدید و حفظ روابط با مشتریان هست.

هم اینجور این بخش تأکید داره که چیجوری بازاریابی دیجیتالی در تنهایی اتفاق نمی افتد، بلکه وقتی بیشترین کارایی رو داره که با کانال های ارتباطی دیگه مانند تلفن، ایمیل مستقیم یا روبرو در پیوند باشه. همون طور که گفتیم، اینترنت در پشتیبانی از بازاریابی چند کاناله موضوع مهم دیگه ایه. کانال های آنلاین هم اینجور باید واسه پشتیبانی از روند کلی خرید از پیش فروش گرفته تا فروش و بازفروش و پیشرفت بیشتر روابط مشتری، مورد استفاده قرار گیرند.

دربخش پایانی هم اینجور نشون می دهد که چیجوری موفقیت آنلاین نیازمند اتخاذ یه راه و روش واسه حفظ مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید بوسیله انتخاب آمیخته ی مناسبی از وسایل ارتباطی الکترونیک و سنتیه.