CRM و KM//پایان نامه درمورد CRM

علاوه بر این به دلیل اینکه مدیریت علم ،مدیریت رابطه با مشتری رو به طور مفید بودن مدیریت می کنه،مهم-ترین پروسه مدیریت رابطه با مشتریه، به خاطر همین شرکتا باید قابلیتای مربوط به فرآیندای مدیریت علم مشتری رو بهبود و پیشرفت بدن.از اونجا که تقلید از این قابلیتا کار سختیه،به خاطر همین این قابلیتا می تونن به عنوان یکی از منابع مهم مزیت رقابتی مطرح شن.(shi & Yip,2007)

قابلیتای مدیریت علم به تواناییای سازمان در تصرف ،مدیریت اطلاعات و ارائه جنسا و خدمات معتبر و به موقع به مشتریان واسه بهتر شدن بخشیدن به ارائه جواب به مشتریان و انجام تصمیم گیریای سریع سازمانی براساس اطلاعات واقعیه.در نتیجه مدیریت رابطه با مشتری و مدیریت علم هر دو دارای یه هدف مشترک هستن:بهبود دائمی پروسه ارائه جنسا و خدمات و اطلاعات به مشتریان.(Dous,2005)

علاوه بر این ایجاد و انتقال علم به عنوان یکی از مهم ترین پروسه های بنیادی و هدف دار نگریسته می شه که تعیین کننده توانایی یادگیری و نوآوری سازمانه.به خاطر همین و از اونجا که توانایی مدیریت علم موجب تغییر در چشم انداز سازمانی می شه،نقش اصلی و قاطعی رو در اجرای مدیریت رابطه با مشتری اجرا می کنه وعلاوه بر این بخش اعظمی از یادگیری و نوآوری سازمانی رو دربر میگیره.(Salmador, 2007)