نحوه استفاده از محتوا برای فروش اجتماعی موثر B2B

هممون میدونیم که اینترنت و شبکه های اجتماعی روند فروش رو تغییر میدن. خریداران حالا به اطلاعات بیشتری دسترسی دارن و کارای بیشتری رو واسه خود انجام میدن.

۹۰٪ تصمیمات خرید مشتری به شکل آنلاین شروع می شه در حالی که ۷۵٪ خریداران B2B از رسانه های اجتماعی واسه فروشندگان تحقیق استفاده می کنن.

در نتیجه ، تیمای فروش باید در تعامل و تأثیرگذاری روی چشم اندازه ها ، به شکلی متفاوت فکر و عمل کنن.

بخش بزرگی از این از راه جفت و جور مطالب و اطلاعات به درد بخور آنلاین ، ایجاد اعتماد و اعتبار و شناسایی و تعامل با مشتریان بالقوه از راه شبکه های اجتماعی با هدفی معروف به فروش اجتماعیه.

چیجوری محتوا در روند فروش اجتماعی متناسبه؟

یکی از وسایل مهم در هر زرادخانه فروش حرفه ای هنگام فروش آنلاین ، محتوا هستش.

از این گذشته ، ۶۷٪ از سازمانهای برتر فروش از تلاشهای فروش خود با محتوا پشتیبانی می کنن در حالی که ۶۵٪ از خریداران ادعا می کنن این تصمیم پایانی رو واسه خرید تحت اثر قرار داده.

این بدون معناست که سازمانا باید به موقع ، هدف دار و مربوط به خریداران و چشم انداز ارائه بدن. این می تونه شامل وبلاگا ، راهنماها / کتابای الکترونیکی ، اینفوگرافیکا و فیلما واسه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و اندازه گیری جواب باشه.

روش هدف دار محتوا و انتخاب اجتماعی

روش هدف دار محتوا شما باید دور محتوا جفت و جور شه که خریداران و چشم اندازه ها رو درگیر خود کنه.

ممکنه به طور کاملً روشن به نظر برسه ، اما مرتباً در تدوین روش هدف دار محتوا ندیده گرفته می شه. چیزی که فکر می کنین جالبه (مثلا اطلاعات مربوط به محصول ، خدمات و شرکت شما) ممکنه از راه دور واسه چشم اندازه ها و افراد جدید باحال نباشه. پس ، روش هدف دار محتوا خود رو براساس نیازای اونا تنظیم کنین.

همونطور که لی اودن میگه ، “بهترین جواب” به سؤالاتی که اونا دارین ، و این مطالب رو در لازم اونا در کانالهایی که شایدً اونا رو پیدا کردن با اونا به اشتراک بذارین – این جوهر فروش اجتماعیه.

با داشتن یه روش هدف دار محتوا بر اساس نیاز ، شما به سمت مشاور و مشاور آینده و مشتری خود حرکت می کنین. این به معنی بازی یه بازی طولانی تر و قرار دادن نیازای اونا واسه درک و شناخت های به درد بخور قبل از نیازای شما واسه کسب و کاره.

این هزینه ای رو که واسه این روش هدف دار تلاش کردین پرداخت می کنه.

این روش هدف دار به دو شکل محتوا نیاز داره: محتوا ایجاد شده واسه شما بی نظیره ، و محتوا رو با دقت از منابع دیگه جفت و جور کنین. بیایید به هر دو نگاه کنیم.

محتوای نامشخص – بازاریابی و تراز فروش

کی باید واسه پشتیبانی از راه هدف دار فروش اجتماعی شما محتوای منحصر به فردی بسازه؟ این ممکنه تیم فروش یا تیم بازاریابی یا ترکیبی از هر دو باشه.

واسه به اشتراک گذاشتن و ارتقا نوع مناسب محتوای منحصر به فرد ، تیم فروش باید همکاری نزدیکی با بازاریابی داشته باشن. گذشته از این ، اونا دپارتمی هستن که وظیفه ایجاد محتوا واسه تولید سرب و باخبر شدن از برند رو دارن.

با این حال ، تیم فروش به مشتری نزدیکتر هستن ، و در مورد نوع محتوا که بیشتر اونا رو درگیر کرده و به اونا کمک می کنه ، درک و شناخت های کلیدی دارن (و با پیشرفت اعتماد ایجاد کرده و رابطه رو پیشرفت میدن).

هماهنگی با تیم بازاریابی و تشکیل جلسات منظم و یه روند محتوای پایدار می تونه به اطلاع همه فروشندگان از هر دو محتوا در پایین خط که اونا می تونن به اشتراک بذارن و محتوای موجود که ممکنه واسه فعالیتای جستجوی مهم باشه ، خبردار شه.

مثلا ، اگه یکی از فروشندگان شما در مراحل اولیه گفتگو با یه شرکت داروسازی قرار داره ، میشه از هر وبلاگ یا راهنمایی که برجسته یا بینش خود رو در این بخش ارائه دهد ، واسه گسترش بحث استفاده کرد و به فروشنده کمک کرد تا راه حلهایی واسه نقاط درد مشتری ارائه دهد. به روشی طبیعی تر و کمتر فروش.

راه حل

درمان + ایجاد = فروش اجتماعی

با این حال ایجاد محتوا تنها راه درگیر شدن و تأثیرگذاری تو یه چشم انداز نیس.

آموزش نقش مهمی در اندازه باخبر شدن از فروشنده داره. به اشتراک گذاری مطالب از منابع معتبری که می تونه بینش یا راه حلایی واسه مشکلات مشتریان ارائه دهد ، می تونه اعتماد بین فروشنده و آینده نگری رو بسازه که راهی طولانی رو واسه بستن معامله در این خط طی می کنه.

مشکلات

اصلاح محتوا چیه و چیجوری میشه اون رو با موفقیت انجام داد؟

این یه واقعیت ساده س! که امروزه مشتریان (B2C و B2B) با پدیده ای به نام “شوک محتوا” از محتوا میفتن.

با در نظر گرفتن این اضافه بار اطلاعات ، خیلی از مشتریان در صورت تمایل می تونن اطلاعات مورد نظر خود رو بدست بیارن. این بدون معنیه که اونا تلاش می کنن تا خیلی راحت و به سرعت راه حلایی رو واسه مسائل خود (مخصوصا در فضای B2B) پیدا کنن.