دلایل رتبه بندی وب سایت شما نیست (و چگونه می توان آنها را بهبود بخشید)

شما سایت خود رو راه اندازی کردین ، محتوای جذاب نوشتاری رو آماده کردین و آماده هستین تا حمله بازدید کنندگان رو شروع کنین تا مشغول شن و در آخر تبدیل شن.

روی کاغذ ، همه چیز خوب به نظر می رسه. اما در عمل ، سایت شما واسه کلمات کلیدی مورد نظر خود یا اصلا واسه کلمات کلیدی رتبه بندی نمی کنه. چون که نه؟

در حالی که اصول اولیه سئو ممکنه ساده به نظر برسه – محتوای عالی بنویسین و پیوندهای مربوطه بسازین – عملی واقعی سئو می تونه خیلی سخت تر باشه. رقبای ، الگوریتمای رتبه بندی پیچیده و هم اینکه عواملی مانند سن ، رابطه و درگیری واسه در نظر گرفتن هست.

وب سایتا به دلایل جور واجور موفق به رتبه بندی نمی شن. بعضیا به اندازه کافی خوب نیستن که از رقبایش بالاتر برن. یه سری های دیگه منابع بزرگی هستن که بدون پیوند واسه رتبه بندی هستن. وقتی سایت خود رو راه اندازی کردین ، خیلی راحت می تونین این عوامل رو از دست داده و تعجب کنین که اشتباه می کنین. واسه تضمین موفقیت در بازاریابی دیجیتال واسه کار و کاسبی و سایت خود ، مهمه که یه تیم رویایی بازاریابی دیجیتال جمع کنین. شما می تونین mini ebook ما رو بارگیری کنین تا بدون در نظر گرفتن اندازه بودجه یا منابع موجود ، فهمیده باشین که چیجوری این اتفاق میفته.

دیجیتال

به عنوان یه راه حل فوری ، ما شایع ترین دلایل رتبه بندی سایت شما رو ذکر نکرده ایم ، هم اینکه روشی واسه رفع سئوی شما و ارائه مطالب ، بهینه سازی در صفحه و پیوندهای لازم واسه پیروزی در رقابت و تبدیل شدن به سایت خود. موفقیت رتبه بالا.

راه حل

رتبه بندی جستجوی فعلی خود رو بررسی کنین

مهمه بدونین که الان در یافته های جستجوی گوگل کجا هستین. با درک این اطلاعات ، شما می تونین بهتر بدونین که به چه دلیل سایت شما در رتبه بندی قرار نمی گیره و خود رو به عنوان پایه ای محکم واسه کار جفت و جور می کنه. واسه این کار می تونین از ابزاری مانند SERPs.com استفاده کنین تا بررسی کنین که صفحه صفحه واسه کلید واژه یا اصطلاح خاصی در چه رتبه ای قرار داره.

پس از وارد کردن این اطلاعات ، می تونین رتبه بندی جستجوی صفحه خود رو در گوگل ، Yahoo! و Bing ببینین ، هم اینکه سرعت بارگیری سایت خود رو ببینین.

به عنوان یه راه حل فوری ، ما پنج مورد از عادی ترین دلایل رتبه بندی سایت شما رو ذکر نکرده ایم ، و هم اینکه پنج راه واسه رفع سئوی شما و ارائه مطالب ، بهینه سازی در صفحه و پیوندهای لازم واسه پیروزی در رقابت ، سایت خود رو ارائه دادیم. و تبدیل به یه موفقیت درجه بالا.

رقابت سخت

هرچه کلمات کلیدی هدف شما رقابتی تر باشه ، کارکرد سئو بیشتر می شه تا سایت شما به صفحه اول برسه.

یکی از رایج ترین دلایلی که وب سایتا در رتبه بندی قرار نگرفتن اینه که اونا کلید واژه های جستجو رو با رقابت زیادی هدف می گیرن. هرچه این رقابت سخت تر باشه ، واسه رتبه بندی در صفحه اول (و مخصوصا در چند موقعیت برتر) باید سایت شما قوی تر باشه.

کلید واژه مانند “کارتای اعتباری” بسیار رقابتیه ، با صفحه اول که روی وب سایتهای محبوب و مستقر با هزاران پیوند ورودی قرار داره. در زیر ، ما سه نتیجه برتر واسه “کارتهای اعتباری” رو با به کار گیری برنامه افزودنی MozBar کروم موشکافی کردیم:

نتیجه اول ، CreditCards.com ، بیشتر از یه میلیون پیوند از تقریباً ۵۰۰۰ دامنه داره. این صفحه هم اینکه با یه صفحه داخلی در جایگاه دوم قرار داره و نشون میده که این یه سایت قوی و قابل اعتماده. در مکان سوم یه سایت مالی عمومی با تقریبا ۱۲ میلیون پیوند از ۴۳۶۴ دامنه قرار داره.

یادتون باشه که بانک اطلاعاتی پیوند Moz به اندازه گوگل کامل نیس و این وب سایتا می تونن میلیونا پیوند دیگه داشته باشن که هنوز ایندکس نشده ان.

اگه یه سایت جدید رو با هدف کلمات کلیدی مانند “کارتای اعتباری” راه اندازی کردین ، چقدر زمان میبره تا چندین میلیون پیوند به دست بیارین؟ رقابت سخت این کلید واژه بدون معنیه که شما می خواین بدون بودجه روابط عمومی و SEO چند میلیون دلاری به جایی برسین.

دلار

قبل از شروع فعالیت سئو خود ، لازمه که از همه رقابتای کلمات کلیدی هدف خود بدونین. شما واسه رتبه بندی برتر در برابر وب سایتای دیگه رقابت می کنین ، و هر پیوند اضافی اونا یکی از اوناس که باید با اونا مطابقت داشته یا در اون بهتر شین.

اگه سایت شما واسه کلمات کلیدی مورد نظر خود رتبه بندی نمی کنه ، می تونه به دلیل رقابت باشه. قبل از شروع ایجاد محتوا و ساختن لینک ، رقبای خود رو با به کار گیری نرم افزاری مانند Moz ، Majestic یا Ahrefs واسه درک رقابت واسه کلید واژه خود ، موشکافی کنین.

بهینه سازی ضعیف در صفحه

سایت شما به درستی واسه جستجوی ارگانیک بهینه شده؟ عواملی مانند عناوین صفحه کلمات کلیدی ، نقشه های نقشه XML و تراکم کلمات کلیدی ممکنه به اندازه تبلیغات گسترده و لینک سازی گول زننده نباشن ، اما اونا نقش بسیار مهمی در کمک به Google دارن تا در مورد سایت شما کار کنه.

اگه سایت شما دارای Backlinkا و محتویاتیه که به کلمات کلیدی مورد نظر مربوط هستن اما رتبه ای ندارن ، این می تونه به دلیل بهینه سازی مطلوب در صفحه نباشه.

Backlink

جنبه های مختلفی واسه بهینه سازی روی صفحه هست که هر SEO باید عجیب باشدe از در راهنمای ما واسه بهینه سازی جستجو پس از راه اندازی سایت جدید ، ما تاکتیکای عملی رو واسه ارائه برچسبای عنوان موثر ، توضیحات متا و ساختار مناسب واسه جستجوگرها در صفحه در لیست شما قرار می دیم:

     

  • برچسبای عنوان باید کلمات کلیدی غنی ، جذاب ، خلاصه و طبیعی باشه
  •  

  • توضیحات متا ، مردم رو تشویق می کنه تا به یه صفحه وب دسترسی داشته باشن ، قدرت اون رو تقویت کرده و به صفحه شما واسه رسیدن به رتبه بهتر واسه کلمات کلیدی خاص کمک می کنه. اونا باید منحصر به فرد باشن ، شامل کلمات کلیدی باشن و بیشتر از ۱۶۰ نویسه نباشن.
  •  

  • برچسبای Alt با کلید واژه مناسب می تونن باعث افزایش رتبه جستجوی صفحه شما شن. اونا باید کوتاه باشن (بیشتر از ۳ تا ۶ کلمه نباشن) ، موضوع صفحه رو ذکر کرده و تا حد امکان طبیعی باشن.
  •  

  • نشانیای اینترنتی باید بین ۵۰ تا ۱۰۰ نویسه باشه.

بقیه اقدامات مهم واسه انجام این کار شامل ایجاد نقشه سایت XML واسه سایت شماس تا گوگل بتونه تموم صفحات خود رو پیدا کرده و نمایه سازه ، اضافه کردن برچسبای کانونی واسه جلوگیری از تکرار مطالب مربوط به محتوا و خزیدن سایت شما واسه اطمینان از این که در صورت خطا برطرف نمی شه.

اگه تازه وارد سئو هستین و درمورد شروع بهینه سازی صفحه به راهنمایی نیاز دارین ، می تونین از ابزارهایی مانند Yoast سئو واسه WordPress (رایگان) و Gr-On-Page Grader (پرداخت) واسه پیدا کردن و رفع صفحه استفاده کنین. موارد بهینه سازی سایت شما رو حفظ می کنه.

نکته باحال در مورد سئو در صفحه اینه که شما فقط باید یه بار این کار رو انجام بدین. پس از اثبات عناوین صفحه ، برچسبای تصویر و بقیه عناصر بهینه سازی صفحه ، می تونین تلاشای خود رو روی ایجاد محتوای عالی و ایجاد پیوندها به سایت خود متمرکز کنین.

محتوای نازک

سایت شما واسه رتبه بندی گوگل بسیار “نازک” است؟ الگوریتم گوگل واسه جایزه مناسب ترین و مفیدترین یافته ها واسه هر کلید واژه جستجو طراحی شده. داده های SerpIQ نشون میده که صفحات برتر واسه کلمات کلیدی رقابتی معمولاً دارای بیشتر از ۲۰۰۰ کلمه از محتوای منحصر به فرد هستن.

از اونجایی که الگوریتم پاندا گوگل در سال ۲۰۱۱ به روز شد (جایی که خیلی از وب سایتا در جستجوی قدرت دچار افت شدید شدن) بازاریابان باید روی ایجاد بهترین تجربه کاربری ممکن واسه رتبه بندی خوب تمرکز کنن.

اگه محتوای شما کوتاه و ساده س! ، ممکنه گوگل نتونه اون رو به عنوان یه نتیجه مناسب واسه کلمات کلیدی مورد نظر خود مشاهده کنه. گوگل دارای اشتهای سالمه و محتوا با مقدار زیادی ماده معمولاً از محتوای نازک و سبکی بهتره که ارزش بسیار زیادی رو ارائه نمی ده.

مانند بهینه سازی ضعیف در صفحه ، رفع مشکلات نازک محتوای آسونه. اگه سایت شما پیوندهای ورودی خوبی داره اما محتوای بی کیفیت داره و مانع از رتبه بندی اون می شه ، رفع محتوای اون می تونه واسه بهبود رتبه بندی و دید موتور موتور جستجو کافی باشه.

مشکلات

کلفت شدن مطالب خود رو با افزایش طول و سطح جزئیات اون شروع کنین. اگه صفحه شما دارای ۵۰۰ کلمه از محتوای استثنایی و خاص هستش و رقبای شما همه ۲،۰۰۰ یا بیشتر هستن ، قطعه خود رو طوری ببندین که طول ، جزئیات و کیفیت اون همه کتک کاری شه.

با اضافه کردن زیرنویسای مربوطه با کلمات کلیدی اصلی و در رابطه خود ، محتوای خود رو زیاد کنین. اگه صفحه شما یه کلید واژه گسترده رو هدف قرار میده ، از زیرنویسای H1 ، H2 و H3 واسه هدف قرار دادن تغییرات در کلید واژه واسه جذب ترافیک جستجوی اضافی استفاده کنین.

محتوای سایت شما باید با کیفیت بالا ، آموزشی ، روشنگری و شخصی باشه. با به کار گیری یه شخصیت خریدار و ایجاد محتوای خود تو ذهن آدم ، به جای موتور جستجو ، شانس خیلی بیشتری واسه مصرف و اشتراک گذاری محتوای خود دارید و ایجاد لینکهای پیوندهایی که باعث افزایش رتبه جستجوی شما می شه.

وقتی که در صفحه سایت خود نسخه کپی و محتوا رو بهبود می بخشین ، همیشه در نظر بگیرین که قابل هضم ، صحبت و مناسب واسه مخاطبان انسانیه – اگه واسه شما خوب نیس ، واسه بقیه خوب نخواد بود و رتبه ای هم نداره خوب.

نوشتن کپی خوب که شامل کلمات کلیدی هم به صورت کم و هم به صورت طبیعی کلید تقویت رتبه شماس ، به شما امکان میده تا ضمن ایجاد یه تجربه بهتر مشتری ، مارک خود رو انسانی کنین.

SEO گورو سئو برایان دین این رو فوت وفن آسمون خراش می نامد. به محتوای خود به عنوان یه ساختمون تو یه افق شهری شلوغ فکر کنین. هدف شما فقط این نیس که یه برج اداری یا یه ساختمون مشترک باشین – این بلندترین ، مهم ترین ساختمونه که در اول همه متوجه اون می شن.

لینک کافی نیس

شما رقبای خود رو موشکافی کردین ، عناصر صفحه سایت خود رو بهینه کردین و بهترین مطالب رو در طاقچه خود ایجاد کردین. با اینحال ، سایت شما در صفحه سه نشسته س و تنها یه ترفند ترافیکی از کلید واژه های دم بلند وکمی در راه فعالیت تجاری.

وقتی که کلمات کلیدی ساده رو با کمی رقابت هدف قرار می دید ، بهینه سازی خوب صفحه بیشتر مواردیه که در صفحه اول واسه رتبه بندی اون لازمه. وقتی کلمات کلیدی رقابتی رو هدف قرار می دید ، واسه رسیدن به رتبه های صفحه اول (و مخصوصا پنج پنجم) ، به ترکیبی از مطالب عالی و پیوندهای عالی نیاز دارین.

اگه کار و کاسبی شما با وجود داشتن محتوای قوی تر و بهینه سازی صفحه ای نسبت به رقبای خود رتبه ای نداره ، شایدً پیوندهای کافی نداره.

الگوریتم گوگل از دو عامل واسه تعیین اینکه یه صفحه بهترین نتیجه واسه هر کلید واژه جستجوئه استفاده می کنه:

     

  • رابطه ، که با به کار گیری مبحث صفحه (تراکم کلید واژه ، عناوین ، برچسب عنوانا و بقیه عوامل صفحه) و متن لنگر پیوندهای ورودی مشخص می شه
  •  

  • تصویب ، که با به کار گیری سیگنالای محبوبیت مانند تعداد پیوندهای ورودی به صفحه و ارزش صفحاتی که این پیوندها در اون قرار دارن ، تعیین می شه (PageRank)

هرچه پیوندهای شما به سایت شما بیشتر باشه ، ارزش و مهم بودن این پیوندها بیشتر می شه ، به وسیله گوگل بیشتر به عنوان یه صفحه در رابطه مشاهده می شه. به طور خلاصه ، تعداد پیوندهای بیشتر (و پیوندهای بهتر) با رتبه بندی صفحه اول سایت شما برابره.

بالاتر از تعداد پیوندهای بالای سایت شما ، رابطه هر لینک در کمک به سایت شما در رتبه بندی کلمات کلیدی مورد نظر خود خیلی مهمه.

پیوندهای وب سایتهای دیگه در طاقچه شما (مثلا پیوندی به سایت کارت اعتباری شما از سایت مالی شخصی) معمولاً وزن بیشتری نسبت به پیوندها از وب سایتهای غیر در رابطه دارن ، چون اونا یه موضوع روشن درباره موضوع سایت شما ایجاد می کنن.

پیوندهای مربوط به متن لنگر مربوطه (مثلا پیوند با متن لنگر “بهترین کارتهای اعتباری واسه اعتبار بد” که به صفحه کارتهای اعتباری شما واسه اعتبار اعتباری شما اشاره داره) در مورد موضوع صفحه شما به گوگل اطلاع میدن و اهمیت اون رو واسه کلمات کلیدی در رابطه زیاد می کنن. . به جای هدر دادن فرصت تقویت SEO با پیوند دادن به موارد مشابه ، اینجا رو کلیک کنین.

به کار گیری کلید واژه به عنوان متن لنگر ، به خزندهای موتور جستجو اطلاعات بیشتری در مورد پردازش اونا میده. هم اینکه اطمینان دشت می کنه که نمایه پیوند دهنده خوب ساختار پیدا کرده.

تلاش کنین از استفاده زیادتر از اندازه از کلمات کلیدی دقیق دوری کنین. به کار گیری تغییرات نزدیک به شما کمک می کنه تا در انتخاب خیلی از کلمات کلیدی ، رتبه بهتری به دست بیارین.

SEO بالاتر از روزهاییه که تعداد خیلی از لینکای متنی دقیق می تونن هر سایت رو واسه هر کلید واژه رتبه بندی کنن. با این وجود ، کیفیت ، کمیت و رابطه لینک هنوزم نقش بسیار مهمی در کمک به سایت شما واسه رتبه بندی کلمات کلیدی هدف خود داره.

روش های ساختن لینک بد

آخرسر ، سایت شما به دلیل جریمه دستی یا الگوریتمی ممکنه واسه کلمات کلیدی مورد نظر خود قرار نگیره.

Google به طور کاملً از راه های SEO کلاه سیاه مانند شبکه های خصوصی وبلاگ ، پیوندهای پرداخت شده ، پیوندهای اسپم و لینکهای هک شده آگاهه. درزمان پنج سال گذشته ، این کارایی مانند به روزرسانی پنگوئن و نمایه سازی گسترده واسه مقابله با ساختمون پیوند غیر اخلاقی انجام شده.

اگه سایت شما یه مرتبه واسه کلمات کلیدی مورد نظر خود قرار گرفت اما دیگه این کار رو نکرد ، یا با وجود داشتن پروفایل لینک بهتر و محتوای صفحه روی تر از رقبای خود ، در صفحه سوم یا چهارم قرار میگیره ، می تونه موضوع مجازات دستی یا الگوریتمی باشه. .

می تونین اقدامات و مجازاتای دستی رو در کنسول جستجوی گوگل ببینین. روی “جستجوی ترافیک” کلیک کرده و بعد برگه “کارکرد دستی” رو باز کنین تا ببینین تیم وب اسپم گوگل کارایی علیه سایت شما انجام داده یا خیر.

مجازاتهای دستی معمولا واسه روش های ایجاد پیوند بد مانند به کار گیری پیوندهای پولی یا وب اسپم اعمال می شه. بعضی وب سایتا هم اینکه مجازاتایی رو واسه بهینه سازی صفحه مانند جاسوسی با کلمات کلیدی دریافت می کنن ، با اینکه این موارد نادره.

برخلاف بقیه عوامل رتبه بندی در این لیست ، رفع مجازاتای دستی بسیار سخته. می تونین از گوگل بخواین پیوندهای بد رو با به کار گیری وسیله Disavow ندیده بگیره ، اما هیچ تضمینی وجود نداره که اونا به درخواست شما احترام بذارن ، به خصوص اگه پیوندها نتیجه تلاش واسه ایجاد پیوند شما باشه.

هم اینکه می تونین از صاحبان هرگونه لینک بد بخواین که اونا رو به صورت دستی خط بزنین. این روند می تونه کنه و سخت باشه ، و هیچ تضمینی وجود نداره که رتبه شما بعد از تموم شدن پیوندهای مجازاتی بهبود یابد. در کل ، این یه پروسه پرهزینه س که تضمین کننده کار نیس.

از اونجا که مجازاتهای دستی واسه رتبه بندی و ترافیک سایت شما بسیار شدیده و برعکس اون سخت (یا بعضی وقتا غیرممکن) نیس ، بهتره واسه جلوگیری از مجازات کردن بهتر از صرف وقت خود در تلاش واسه برعکس کردن مجازات بعد از این واقعیت باشین.

چیجوری می تونین دید جستجوی سایت خود رو بهتر کنین؟

بهینه سازی سایت خود واسه جستجوی ارگانیک یه پروسه تدریجیه که یافته های دراز مدت رو به وجود می آورد ، مشروط بر اینکه در این راه درست پیش برید.

Froعوامل بهینه سازی صفحه ضعیف واسه پیوندهای خیلی کم ، عوامل مختلفی می تونن سایت شما رو از رسیدن به رتبه های مورد نظر خود متوقف کنن. حالا خوبیش اینه ، این پروسه آسون واسه پیدا کردن و رفع عواملیه که مانع از رتبه بندی سایت شما اونطور که باید می شن.

چیجوری میشه دید جستجوی سایت خود رو بهتر کرد؟ اگه سایت شما رتبه بندی نمی کنه و اونطور که فکر می کنین باید ، پنج عامل موجود در لیست ما رو مورد بررسی قرار بدین و واسه بهبود رتبه بندی خود دست به کار شین ، ترافیک خود رو زیاد کرده و درآمد بیشتری از سایت خود بدست بیارید.